Az Alphabet csoporthoz tartozó YouTube videómegosztó oldal egy rövid formátumú streaming-szolgáltatást vezet be platformján, amivel a rivális TikTok piacából hasítana ki egy nagyobb szeletet – számolt be róla a Reuters.
A Shorts szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak azt, hogy mobillal készített, akár függőleges képbeállítású videókat tölthessenek fel az oldalra, amit különféle speciális effektekkel, és a YouTube zenetárából szabadon felhasználható zenei aláfestéssel láthatnak el.
Csütörtöktől néhány héten keresztül folyamatosan szélesítjük a béta-verzióhoz való hozzáférést az Egyesült Államokban
– közölte a YouTube egy blogbejegyzésben.
A cég később további funkciókkal szeretné ellátni a szolgáltatást, például szövegekkel is el lehet majd látni a videók egyes részeit.
A YouTubenak már van piaci tapasztalata ebben a formátumban, ugyanis szeptember óra már működik a rövidtávú videók megosztására irányuló szolgáltatása Indiában, amit azt követően vezetett be, hogy az ázsiai ország kitiltotta a TikTokot a picáról.
A Shorts célpiaca igen jelentős.
A rövidvideós formátumban naponta 6,5 milliárd megtekintést rögzítenek világszerte
– ismertette a YouTube az idevágó statisztikákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.