A jelenlegi állás szerint nincs tervben, hogy új városokban indítsuk el a szolgáltatásunkat – közölte az Urban Mobility International GmbH (UMI) sajtószóvivője a Világgazdaság érdeklődésére. Az UMI a We Share és a We Drive autómegosztó szolgáltatásokat működtető cég, amely a Volkswagen csoporthoz tartozik. Az UMI-t annak kapcsán kérdezte lapunk, hogy a német konszern tavaly januárban bejelentette, a We Share még 2020-ban több európiai fővárosban megjelenik, így például Budapesten is megkezdi tevékenységét. Ezzel a lépéssel a háromszereplős (Mol Limo, GreenGo, Share Now) fővárosi carsharing szegmens négytagúra bővült volna.
Erre azonban biztosan várni kell, ráadásul új dátum sincs lefektetve a We Share érkezésére. Michael Fischer tájékoztatása szerint ugyanis
a globális koronavírus-járvány hatásai miatt felül kellett vizsgálniuk a korábbi terveiket.
A folyamatnak az lett az eredménye, hogy egyelőre kizárólag a német piacra koncentrálnak a szolgáltatással.
Továbbra is az a szándékunk, hogy expanzióba kezdjünk, de a mostani körülmények között sem ennek helyszíneit, sem pedig az időpontjait nem tudjuk megmondani.
Támpontként annyit közölt, hogy a terjeszkedésre leghamarabb akkor kerülhet sor, ha a berlini és a hamburgi működésük stabil szintet ér el. Addig azonban lekerültek a napirendről a korábban megnevezett városok: Prága, Párizs, Madrid, München, Milánó és Budapest is.
Az autómegosztás Magyarországon a fővárosban jelent meg először még 2016 telén, a kizárólag elektromos meghajtású flottát üzemeltető, magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező GreenGo elindulásával. Bő egy évvel később, 2018 januárjában startolt el a Mol Limo (a Mol saját autóbérlő szolgáltatása), majd 2019 tavaszán a Drive Now. A BMW csoport és a Daimler AG projektje tavaly március óta Share Now néven érhető el itthon is. A hazai jogtulajdonos a Wallis cégcsoporthoz tartozó Wallis Autómegosztó Kft., amely franchise-modellben működteti a tevékenységet. A legnagyobb flottával a Mol Limo rendelkezik, amely elektromos és belső égésű járműveket is kínál a felhasználóinak. A We Share az elképzelések szerint csak villanyautókkal szolgáltatott volna Budapesten, ezért is szorgalmazta a nyilvánosan elérhető töltőhálózat infrastruktúrájának fejlesztését.
A Covid-pandémia felemásan csapódott le a hazai közösségi autózásban, a szolgáltatók főképp az első hullámban szenvedték el a forgalom visszaesését, ami azonban később normalizálódott, sőt, a Mol Limo tavaly bővülésről számolt be 2019-hez képest.
Mindez azt mutatja, hogy
a carsharing modellnek helye van Budapesten. Ugyanakkor az is látszik, hogy a fogyasztóknak még csupán kis hányada fedezte fel magának ezt a közlekedési formát.
Korábbi felmérések szerint a magyar fővárosban 30-40 ezerre tehető az autómegosztást igénybe vevők száma, miközben a lakosság számát tekintve közel azonos Bécsben százezer fölött van ez a szám.
A budapesti piac ugyanakkor még fiatal, és jókora potenciállal rendelkezik. A verseny már most is jelentős, leginkább az árak, az autók száma, valamint a területi lefedettség határozza meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.