A 15-20 százalékos sávba emelte idei bevétel-növekedési várakozását az Adidas az első negyedévben felmutatott erős forgalomra hivatkozva,
amikor is 20,2 százalékkal több, 5,27 milliárd euró folyt be a világ második legnagyobb sportfelszerelés-gyártójának kasszájába.
A konszenzust a forgalom 5,2 százalékkal haladja meg. Legnagybb ütemben a lábbelik eladása nőtt, 31 százalékkal. Érdekesség, hogy tovább erősödött Kína, mint bevételi forrás szerepe a mérlegben: Észak-Amerikát már lehagyták, s a 26,5 százalékos részarányukkal már csupán a 7 százalékpontra vannak az Európa-Afrika-Közel-Kelet régiótól.
Kiemelkedően magas az online eladások 43 százalékos bővülése, amit elsősorban a járvány miatti boltbezárások és korlátozások gerjesztettek.
A jövedelmezőségre sem lehet panasz, a bruttó marzs 2,1 százalékponttal 51,8 százalékra emelkedett, köszönhetően a készletek leépülésének. Az adódott eredmény a bázisidőszak 26 milliójáról 502 millió euróra nőtt. Ezzel máris túllőttek mind a 432 milliós konszenzuson, mind a tavalyi gyászos év teljes, 461 millió eurós profitján, az idei tervük 1,25-1,45 milliárdról szól.
Az Adidas nem tudott még megszabadulni a hátán lévő púptól, azaz a Reebok márkától, amely nem tudta hozni a várakozásokat.
Leválasztásával kapcsolatos költségek az üzemi eredményt az idén 250 millió euróval terhelik, és még 2022-re is marad egy 75 millió körüli ballaszt,
de rá egy évvel már nem rontja az Adidas mérlegét a Reebok, amelynek potenciális vevőiről nem szól a jelentés.
Kasper Rorsted vezérigazgató közleményében a főbb mutatók villámgyors felpattanását méltatta, noha a piaci környezet ma is távol áll az ideálistól, az oltakozás vontatott haladása miatt sokhelyütt velünk maradnak még a korlátozások.
Fokozatosan visszatérnek viszont a nézők a stadionokba és sorra jönnek a nemzetközileg jegyzett sportesemények, mint a labdarúgó Európa-bajnokság és a Copa America.
Nem sorolják ide a tokiói olimpiát, amelyet a járvány miatt közönség nélkül rendeznek meg. Nézettsége és marketingértéke így lényegesen csökken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.