A járványügyi védekezés hatására a dekorkozmetikumok terén is jelentősen változott a fogyasztói magatartás, a rendezvények és társas összejövetelek hiánya miatt a kategóriában kevesebbet vásárolnak a fogyasztók.
Ezt mutatja az is, hogy egyetlen év alatt 17 százalékkal esett vissza a dekorkozmetikumok kiskereskedelmi forgalma:
2020. február és 2021 januárja között 11 milliárd forintot értékben vásároltak a fogyasztók dekorkozmetikai termékeket a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe szerint.
Emellett az eladás volumene is látványosan csökkent, 18 százalékkal kevesebb dekorkozmetikumot adtak el a kiskereskedelemben a vizsgált időszakban.
Az értékbeli forgalom több mint négyötödét továbbra is a gyártói márkás termékek teszik ki.
Továbbra is meglehetősen koncentrált a dekorkozmetikumok piaca, a forintban mért forgalom 97 százalékát a drogériák bonyolítják, és a vizsgált időszakban még egy százalékkal erősítette is a pozícióját.
A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekben esetében azonban a felére csökkent a kategória forgalma a vizsgált időszakban, és a dekorkozmetikumok értékbeli eladásából nagyjából 2 százalékot tesznek ki. Értékben a piac több mint egyötödét teszi ki az alapozó, ez a legmagasabb forgalmat generáló szegmens a kategóriában. Ezt a szempillaspirál, a körömlakk, majd a szemceruza követi – derült ki a NielsenIQ jelentéséből.
A Milli, a Pöttyös, az Oké! és a Completa termékeket készítő tejipari vállalat árbevétele tavaly is növekedett, bár kissé a tervek alatt maradt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.