BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkent a tréningcégek bevétele a koronavírus alatt

A piac 15 százaléka azonban még ebben a helyzetben is képes volt a növekedésre.

Tavaly a vállalati tréninggel foglalkozó cégek átlag 35 százalékkal kevesebb árbevételt értek el, mint 2019-ben — állapította meg Németh Zoltán iparági szakértő a HR Portálnak írt piaci elemzésében. Ez sokkal nagyobb esés, mint a 2009-es gazdasági válság idején, amikor csak 19 százalékkal csökkent a bevétel.

Fotó: Shutterstock

Fontos különbség, hogy tizenkét évvel ezelőtt a nagy tréningcégek állták a veszteség nagyobbik részét, tavaly ez kiegyenlítettebb volt.

A piac 52 százalékát lefedő, 11 tagot tömörítő Tréning Kerekasztal a veszteség 54 százalékát vitte el.

Érdekesség, hogy a 43 vizsgált vállalatból 6, a piac 15 százaléka még ebben a helyzetben is képes volt a növekedésre, főként a kis- és a közepes méretűek.

A vállalati tréningeket kínáló cégek közül a legnagyobb szereplő továbbra is az ICG Infora (660 millió forint éves árbevétel), majd a Develor (570 millió forint) és a Flow (553 millió forint) következik. 

A 2020-as válságév nagy vesztese a Grow volt: lefelezte az árbevételét az egyharmadot vesztő piaccal szemben (605-ről 313 millió forintra). A százalékosan legnagyobbat eső cégek listáján a csapatépítések specialistája, a Concordia (mínusz 81 százalékát). Ellenben a Comline (plusz 32 százalék és a Seminar Consulting (plusz 27 százalék) nagyot nőtt. Mindketten inkább a kkv-szektorra összpontosítanak.

A szakértő 2021-et illetően optimista:

Ha lesz is lezárás, akkor már rutinból lehet váltani az online formákra, nem lesz pánik, csak pár kapcsolót átkattintunk és mehetnek tovább a képzések. Éppen ezért lesz izgalmas a 2021-es elemzés, mert biztos vagyok benne, hogy idén többen lesznek 40-50%-os növekedés felett, az alacsonyabb bázis miatt

 — írja Németh Zoltán a HR Portálon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.