A Magyar Suzuki esztergomi gyára a tervnek megfelelően szeptember 20-án, hétfőn két műszakos termeléssel újraindul – közölte a vállalat a VG kérdésére. Az autógyár a kéthetes leállást augusztus 30-án jelentette be, ennek megfelelően a termelés szeptember 6-tól 18-ig, két héten keresztül szünetelt. A Suzukinál akkor azt közölték, hogy a leállásra a globális csiphiány miatt volt szükség, és az említett két hét alatt minden érintett munkatársnak pihenőnapokat biztosítanak, amelyeket a munkaidőkereten belül később pótolnak.
Nem ez volt az első alkalom az idén, hogy áthúzta a Suzuki számításait a félvezetőhiány. Az autógyár április végén lapunk kérdésére még azt közölte, hogy a globális félvezetőhiány az előzetes várakozások ellenére sem enyhült az év első harmadában, sőt, annak mértéke még emelkedhet is.
Az elektronikaialkatrész-beszállítóinkkal együtt továbbra is azon dolgozunk, hogy gyártásunk ellátása folyamatos legyen. Ez idáig a globális csiphiány vállalatunknál nem okozott gyártási fennakadást
– tájékoztatott a társaság. Júliusban viszont már részleges leállásra volt szükség, és csak egy műszakban folyt a termelés az esztergomi üzemben. Az utolsó nyári hónapban pedig teljesen leállt a gyártás az éves karbantartási munkálatok miatt.
A csiphiány természetesen nem csak a Suzukinak okoz az idén nehézségeket, az Audi győri gyára júniusban állt le alkatrészhiány miatt, a kecskeméti Mercedes-Benz pedig több alkalommal kényszerült ez évben arra, hogy felfüggessze a termelését néhány hétre. Legutóbb július végén jelentette be, hogy a 30. naptári héten már módosítania kellett a gyártását, amit szüneteltet a 31. és 32. héten. A vállalat akkori közlése szerint ezt az időszakot karbantartási tevékenységekre, illetve az új modell sorozatgyártásának előkészületeire használta fel. A tervezettől eltérően a 33. héten is tartott a leállás.
A nehézségek ellenére az idei első fél évben nőtt a Suzuki piaci részesedése, és míg tavaly összesen 14 783 autót értékesített, az idén már az első fél évben ennek nagyjából a kétharmadát teljesítette, 9625 gépkocsit adott el.
A tervek szerint az idén 143 ezer személyautót gyárt majd le a vállalat az esztergomi üzemében – ahol tavaly 112 475 gépkocsi készült –, de a gyártási célszám a piaci körülmények és a megrendelések alakulásának függvénye.
A piacvezetői pozíció megtartása – amelyet egyébként immár öt éve birtokol – az idén is kiemelt célja a Magyar Suzukinak. Esztergomban egyébként már nagyrészt hibrid autók készülnek, és a cég zöldítési stratégiája fontos szerepet szán a magyarországi üzemnek, amely a Suzuki egyetlen európai gyára. A vállalat tavaly összesen 60 millió eurót fordított az esztergomi egység fejlesztésére, a 30 évvel ezelőtti alapítása óta pedig 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon. A vállalat a tavalyi évet 7,3 milliárd forintos nyereséggel zárta, miközben 604,8 milliárd volt az árbevétele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.