A cégek sokat megtesznek az online figyelemért, de miután a Facebook saját kutatása kimutatta, hogy az Instagram árt a fiatalok egészségének, a Lush úgy döntött, végleg leáll a közösségi médiával – írta a Mashable.
A kozmetikai cég pénteken inaktiválta Facebook, Instagram, Snapchat és TikTok fiókjait. A Lush vezérigazgatója, Mark Constantine elmondta, a döntés a közösségi média biztonsági problémái miatt született.
Egész életemben figyeltem rá, hogy ne kerüljenek káros összetevők a termékeimbe. Mára bebizonyosodott, hogy a közösségi média használata során veszélynek vagyunk kitéve
– nyilatkozta Constantine, hozzátéve, mivel ő nem hajlandó kitenni a vásárlóit ezeknek a kockázatoknak, elérkezett az ideje, hogy kivegye a receptből ezt a hozzávalót.
Mindeközben a Metát (a Facebook és az Instagram anyavállalatát) azzal a vádolják, hogy a platformok pénzügyi sikerét a felhasználók egészsége és biztonsága elé helyezi. Szeptemberben a Wall Street Journal riportsorozatot tett közzé The Facebook Files, vagyis Facebook-akták címmel, amelyből kiderült: a Facebook tudta, hogy az Instagram káros a fiatalok egészségére, de ezt az információt nem hozta nyilvánosságra – ellentétben Frances Haugen volt Facebook-alkalmazottal, aki kiszivárogtatta a belsős dokumentumokat. |
Haugen szenátusi meghallgatása óta több irat is előkerült, amelyekből világosan látszik, hogy a vállalat továbbra is figyelmen kívül hagyja a Facebook-felhasználók egészségét. A szivárogtatásokat követő napokban Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója bejelentette, hogy a cég a Meta márkanévvel megy tovább, és egy nagyszabású tervvel is előállt a metaverzum felépítéséről. Arról, hogy miben is hozna újdonságot ez az alternatív univerzum, itt írtunk.
A Lush mindezek ellenére, és minden pénzügyi kockázatot félretéve döntött a kilépés mellett.
Constantine szerint nem is volt más választásuk, mert a kézzel készített kozmetikumokat forgalmazó cég termékei iránt főleg azok a fiatal lányok érdeklődnek, akik a nyilvánosságra hozott dokumentumok szerint veszélyben vannak.
Figyelemre méltó az is, hogy a vállalat a fekete péntekkel és kiber hétfővel keretezett hétvégén, vagyis kereskedelmi szempontból az egyik legforgalmasabb időszakban döntött úgy, hogy leáll a közösségi média használatával.
Az angliai székhelyű Lush 10 millió fontra becsüli a bejelentés miatti veszteségét.
De Constantine kitart amellett, hogy megérte.
Mint mondta,
Ahogy az éghajlatváltozással kapcsolatos bizonyítékokat évtizedekig figyelmen kívül hagyták és lekicsinyelték, úgy a közösségi média súlyos hatásaival kapcsolatos aggodalmakat is félvállról veszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.