A munkatársak ezekre a napokra is megkapják az alapfizetésüket, valamint a megfelelő juttatásokat
- közölte a VG érdeklődésére a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
Lapunk annak kapcsán kereste meg a Mercedest, hogy a Baon értesülései alapján megírtuk: a tervezettnél egy héttel korábban, már pénteken leállt a kecskeméti gyár, és egy hónapig, egészen január 12-ig nem lesz termelés.
A tájékoztatás alapján tehát a termelésben dolgozóknak nem kell attól tartaniuk, hogy fizetés nélküli szabadságra küldenék őket erre az időszakra, de a vállalatnál addig sem tétlenkednek, míg a gyártás szünetel.
Mint minden télen, ezúttal is átépítési és karbantartási munkálatokat végzünk a Mercedes-Benz kecskeméti üzemében, amelyekkel a gyár felkészül a következő termelési évre
- hívták fel a figyelmet az autógyárnál. Ahogy azt a VG-nek jelezték, ezen munkálatok elvégzésének egy részére a megszokott módon most is a karácsonyi időszakot használják fel. Egyúttal kiemelték, hogy a téli karbantartási szünet tervezésekor figyelembe vették az alkatrészellátás folyamatosan változó helyzetét, és ennek megfelelően optimalizálták a termelési tervet.
A Baon beszámolója szerint a tervezett december 15-éhez képest hozta egy héttel előbbre a kecskeméti Mercedes-gyár a szokásos karácsonyi leállást. Igaz, december 10-én egyébként sem lett volna termelés, mert a portál információi alapján a pénteki műszakok már október 18-tól nem futnak, akkor négynapos munkahetet vezettek be.
A Bács-Kiskun megyei hírportál azt is megtudta, hogy a kecskeméti Mercedes-Benz gyár az 50. naptári héttől módosítja termelési tervét, és ennek megfelelően előre hozta a karácsonyi szünet kezdetét. A német és Németországon kívüli személyautó- és motorgyárakban a 2021/2022-es téli leállás a korábbi évekhez hasonlóan, mindenhol több hetes időszakot tesz ki, bár a kezdési és a befejezési időpontok helyszínenként eltérőek lehetnek.
Az általános csiphiányra vezethető vissza az is, hogy a várakozásoktól elmaradva, 3,4 százalékkal csökkent az ipari termelés októberben.
Az ellátási nehézségek elsősorban az autóipart, illetve az elektronikai gyártást állították falhoz. Kommentárjában Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője felidézte: augusztusban a Mercedes leállása a tervezettnél tovább tartott, ráadásul szeptemberben ismét szünetelt a termelés a csiphiány miatt, csakúgy, mint Esztergomban a Suzukinál.
Októberben a hazai autógyárakban újraindulhatott a termelés, ráadásul a Mercedes egy új, teljesen elektromos modell gyártását kezdte el Kecskeméten, így a következő hónapokban már kisebb javulásra lehet számítani
- bocsátotta előre Suppan Gergely. Arra is kitért, hogy a félvezetők és más alkatrészek hiánya nélkül az ipari termelés volumene akár 9-12 százalékkal is meghaladhatná a mostani szintet.
A kecskeméti Mercedesnél 2020-ban több mint 160 ezer autót gyártottak, és 3,4 milliárd euró árbevételt értek el. Egy évvel korábban 190 ezer autó gördült le a futószalagról, a forgalom pedig meghaladta a 3,7 milliárd eurót.
Emlékezhetünk, az autógyár mintegy 800 millió eurós beruházással épült meg, a termelés 2012. március 30-án indult be. A társaság 2018 júniusában megkezdte a meglévő gyár bővítését mintegy 320 milliárd forintból, majd 2020 márciusában bejelentették, hogy mintegy 50 milliárd forint összegű beruházással új présüzemet is építenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.