Újabb áremelésre készül a Starbucks és kiadásai egy részét is visszavágja a tervek szerint, hogy így védekezzen a világjárvány miatt keletkező kiesés és az elszálló infláció ellen. Az amerikai vállalat 2022-es profitelőrejelzésén is rontott.
A kávéóriásnak nagyon rosszul jött a koronavírus-járvány újabb hulláma, sok országban ugyanis az omikron miatt még mindig nem nyitottak ki az irodák, az emberek otthonról pedig sokkal ritkábban mozdulnak ki egy-egy frissítőért.
Különösen a kínai korlátozások tettek be a vállalatnak, hiszen ott sok nagyvárosban betiltották a helyben fogyasztást.
Kínában amúgy is kellemetlen helyzetben van a cég, hiszen decemberben kiderült: lejárt szavatosságú termékeket árusítottak. Az eset miatt a kávéóriás elnézést kért és megígérte, alaposan felülvizsgálja ellenőrzési protokollját. A Starbucks részvényeinek ára ennek ellenére a múlt hónapban 16 százalékkal esett.
A kávézóknak pedig egyre nagyobb kiadással is szembe kell nézniük, a globálisan elszálló infláció miatt minden termék és szolgáltatás megdrágult, nem csak az alapanyagok, hanem a szállítás is. A munkaerőhiány miatt pedig a vállalat is kénytelen volt bért emelni, hogy megtartsa dolgozóit, akiknek egyre inkább elegük van a kávézókban tapasztalt körülményekből.
A Seattle-i székhelyű cég a nehézségek miatt valamelyest rontott is az idei profitelőrejelzésén, a korábbi 10 százalék körüli nyereségnövekedés helyett már csak 8-10 százalék szerepel a tervekben.
Annak ellenére, hogy a Starbucks októberben és januárban is árat emelt már, hamarosan pedig újabb drágulás jöhet a cég termékeinél. A Fox News című amerikai híroldal szerint a cég nem közölte, hogy mely termékek árát emeli meg ezúttal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.