A Johnson & Johnson néhány hónapja még azt közölte: idén 3,5 milliárd dolláros bevételt vár a koronavírus-elleni vakcinája értékesítéséből. A gyógyszergyártó kedden már azt közölte a befektetőkkel, hogy a covid-oltások piacán tapasztalható globális túlkínálat, illetve a keresleti oldalon egyre inkább érzékelhető bizonytalanság miatt a várható forgalmat még megbecsülni sem érdemes.
A J&J egykomponensű, Janssen COVID-19 nevű koronavírus-vakcinájának eladásából az idei első negyedévben 457 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, szemben a Wall Street-i elemzők csaknem 785 millió dolláros várakozásával. Az Egyesült Államokban – főként az oltással kapcsolatban felmerült egészségügyi kockázatok miatt – negyedével esett vissza a forgalma a tavalyi első negyedévhez viszonyítva. A rivális mRNS-vakcinát gyártó Pfizer ezzel szemben az idén 54 milliárd dolláros bevételt vár a Comirnaty-oltás, illetve a Paxlovid antivírus-tabletta értékesítéséből a tavalyi 37 milliárd dolláros forgalom után, a Moderna pedig a várakozások szerint 2022-ben 21 milliárd dolláros forgalmat realizálhat a Spikevax nevű mRNS-oltásából, többet, mint a tavalyi 19 milliárd dollár.
A Johnson & Johnson "profit nélkül" árulja a vakcináját, így az e téren tapasztalt, vártnál gyatrább forgalom nem befolyásolja érdemben az idei profit-várakozását, amelyet azonban a deviza-árfolyam ingadozások miatt kellett korrigálnia az első negyedéves pénzügyi eredményének közlésével egy időben. A legújabb előrejelzés szerint a cég idén részvényenként 10,15-10,35 dolláros adózás utáni eredményt produkálhat. Korábban a nyereségét valahol a részvényenkénti 10,40-10,60 dolláros sávban prognosztizálta.
Az idei első negyedévben a J&J forgalma nem érte el a 23,61 milliárd dolláros piaci várakozásokat, mindössze 23,43 milliárd dollár lett, főként az orvosi eszközöket, illetve az egészségtermékeket gyártó üzletág vártnál jobb teljesítményének köszönhetően. A társaság figyelmeztetett: az ellátási láncok töredezettsége az év hátralévő részében itt komoly gondokat okozhat, a bőr- és szépségápolási termékeiből egyes piacokon hiány alakulhat ki. A vártnál alacsonyabb forgalom ellenére a cég részvényenként 2,67 dolláros nettó eredményt produkált, magasabbat, mint az elemzők által várt 2,56 dollár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.