A Primark bejelentette, hogy az őszi-téli kollekció egyes darabjai már drágábbak lesznek a megnövekedett költségek miatt. A márka tulajdonosa, az AB Foods cégcsoport az amerikai dollár erősödésével és az infláció szárnyalásával indokolta a döntést – tudatta az LBC.
Az inflációs nyomást nem lehet költségmegtakarítással ellensúlyozni, ezért az őszi-téli kollekció egyes termékei már többe kerülnek majd – mondta George Weston vezérigazgató. Hozzátette, arra továbbra is ügyelnek, hogy a termékeik megfizethetők legyenek, különösen ebben a bizonytalan gazdasági környezetben.
Az Egyesült Királyságban több millió vállalkozásnak kell döntést hoznia az árakkal kapcsolatban.
A működéshez szükséges energiaárak az elmúlt hónapokban az egekbe szöktek, illetve a nyersanyag- és az alkalmazotti költségek is emelkednek.
Az áremelkedések ellenére a Primark arra számít, hogy az eladásai növekedni fognak, mivel egyre több új üzletük nyílt, és a 2019-es pénzügyi év végéhez képest 10 százalékkal bővítették az eladóterek nagyságát is.
A Primark teljes forgalma a második fél évben várhatóan megelőzi a 2019-es év második fél évének a Covid előtti időszakát
– közölte az AB Foods.
A vállalat hozzátette, hogy az elmúlt hat hónapban csökkentek a Twinings tea eladásai az egy évvel korábbi adatokhoz képest, mivel az emberek a korlátozások feloldása után már kevesebbet fogyasztottak otthon teát. Ezt azonban ellensúlyozta a Wellbeing teakínálat új termékeinek bevezetése.
A cég adózás előtti nyeresége 131 százalékkal, 635 millió fontra nőtt az elmúlt hat hónapban a bevétel 7,9 milliárdra való emelkedésének köszönhetően.
Keith Bowman, az Interactive Investor befektetési elemzője elmondta, hogy az inflációs költségnyomás egyre nagyobb fejfájást okoz, ezért valamennyi üzletágban megtették a magasabb költségek mérséklésére irányuló intézkedéseket, és a továbbiakban is hasonló lépéseket tesznek. Hangsúlyozta, hogy mind a csoport teljes árbevétele, mind az üzemi nyereség visszaállt a koronavírus-járvány előtti szintre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.