Amerikában és Szaúd-Arábiában építene gyártóbázist az összecsukható konténereket fejlesztő és előállító Continest Technologies Zrt. A társaság 2021-ben megduplázta a 2020-as árbevételét, és 1,8 milliárd forinton zárta az évet
– mondta a VG-nek Kis-Márton Vidor, a cég alapító-vezérigazgatója és társtulajdonosa. Az árbevétel részben a piacbővülésnek köszönhetően nőtt, mert míg korábban az Egyesült Királyság volt a társaság legnagyobb megrendelője, és 2020-ban a szigetország Covid–19-es projektjei mentették meg a céget, 2021-ben már új megállapodásokat is kötött, többek között Norvégiával és Svédországgal. Emellett egyedi projektet is megvalósított a Közel-Keleten és Afrikában, Kelet-Ugandában egy 12 ágyas multifunkcionális mobil kórtermet gyártott a WHO-nak.
A Continest márciusban átadott Székesfehérváron egy korszerű, orvosi konténerek gyártására specializálódott üzemcsarnokot, ennek köszönhetően az eddigi háromszorosára növelheti medikai üzletága, a Contimed termelését – mondta Kis-Márton Vidor. A beruházás 541 millió forintba került, ehhez a cég mintegy 433 millió vissza nem térítendő támogatást kapott a Széchenyi 2020 gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programból.
A cég 2017-ben mutatkozott be összecsukható, multifunkcionális termékével a rendezvénypiacon. Első nagy ügyfele a Sziget Fesztivál egyik szolgáltatója volt, a nyári fesztiválokon Continest-konténerekben voltak a FestiPay feltöltőpontjai és irodái.
A koronavírus-járvány kitörésével azonban a Continestnek is újra kellett gondolnia stratégiáját, hiszen az ügyfelei közé tartoznak a legnagyobb koncert- és sportszervező cégek – mint a Live Nation, a FIFA és a Formula–1 –, a koncertek azonban elmaradtak, a labdarúgó-mérkőzéseket zárt kapuk mögött tartották meg. Miután emiatt sokan visszamondták konténerrendeléseiket, a társaság négy hónap alatt újratervezte a működését, ami annyira jól sikerült Kis-Márton Vidor szerint, hogy 2020-ban túl is teljesítették az éves tervet.
Ma már az egészség- és a védelmi ipar is rendel a a Continest termékeiből. A társaság például tavaly összecsukható, mobil lőkonténert fejlesztett a Magyar Honvédségnek. A lőkonténert múlt év szeptemberében adtak át, a termékkel azóta Németországban, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten is bemutatkozott a cég.
A konténerek a szabadalmaztatott, úgynevezett összecsukható zsanértechnológiával készülnek. Rendkívül biztonságosak, és ötször annyi vihető belőlük egy teherautón, mint a merev vázas változatból, így a szállításuk során fajlagosan 80 százalékkal kevesebb szén-dioxid kerül a levegőbe. A cég termékei egyelőre nem használhatók a szállítmányozásban, de hamarosan kínál a Continest összecsukható cargokonténert is.
A vezérigazgató válasza szerint az orosz–ukrán háború hatása annyiban érinti a céget, hogy a társasággal dolgozó németországi acélgyártó 80 százalékban Ukrajnából szerezte be az alapanyagot, de miután az ellátása leállt, más piac után nézett. Mivel az acéltermékek ára megháromszorozódott az elmúlt egy hónapban, a nyereségesség megtartása érdekében árat kellett emelni.
A Continest eddig 160 millió forint saját forrást költött kutatás-fejlesztése, és futó projektjei vannak a Honvédelmi Minisztériummal és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.
A társaság konténereket adott az ukrajnai háborús menekültek megsegítésére a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak, ezeket most Beregsurányban és Győrben használják. Romániába pedig a Katolikus Karitásznak és a Habitat for Humanitynek küldött konténereket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.