A Nestlé jelentésében megerősítette, hogy az idei évben az eladások 5 százalék körüli átlagos növekedésére számít. Az optimista várakozást azzal indokolták, hogy
az eddigi drágulás sem az állateledel, sem a tejtermékek vagy a kávé esetében nem ijesztette el a fogyasztókat az első negyedévben.
Ezzel együtt további áremelkedésre számít a cég.
Az orosz–ukrán háború miatt a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatoknak muszáj volt újragondolni a stratégiájukat az orosz piacon. Ezzel együtt az energia- és nyersanyagköltségeik is nőttek, ami komoly veszélyt jelent az élelmiszergyártók jövedelmezőségére.
Ezeket a kockázatokat viszont egyelőre sikerült kivédenie a Nestlének, mivel a fogyasztókra hárított költségnövekedés ellenére is jelentősen bővültek az eladásai.
Árat emeltünk és tartós fogyasztói keresletet tapasztaltunk. A költséginfláció továbbra is meredeken emelkedik, ami további árképzést tesz szükségessé az idei év során
– közölte a vállalat.
A világ legnagyobb élelmiszer-vállalata 2022 egészében az organikus értékesítések 5 százalékos bővülésével számol. A mögöttes üzleti haszonkulcs pedig 17 és 17,5 százalék közötti lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.