Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek exportjának fellendítése érdekében az EU egységes piacán, valamint a harmadik országokkal folytatott külkereskedelemben.
A Lidl célja, hogy minél több magas minőségű magyar termék kerüljön nemcsak a hazai, hanem az exportpiaci célországokban található boltok kínálatába is. Az áruházlánc a magyar beszállítók nemzetközi piacon való megjelenését több módon segíti. A kereskedelmi vállalat a Lidl a magyar beszállítókért programon keresztül évek óta azon dolgozik, hogy minél több hazai termék kerüljön az áruházak polcaira belföldön és a külpiacokon, ennek eredményeként tavaly 170 beszállító 726 terméke jutott el 28 országba, mintegy 81 milliárd forint értékben.
Magyarországon a Lidl 4 logisztikai központtal és 191 áruházzal rendelkezik, több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat. Már 469 magyar beszállító több mint 4000 hazai terméke található meg a Lidl polcain. A vállalat kiemelkedő eredményt ért el a borok exportjában is,
2021-ben a teljes hazai palackos bor és pezsgőfélék exportjának meghatározó részét bonyolította le mintegy 7,9 milliárd forint értékben.
Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója kifejtette, az együttműködés lehetőséget nyit a Lidl beszállítói akadémia exporttematikájának fejlesztésére, a HEPA meglévő élelmiszeripari ügyfelei számára pedig alkalom nyílik olyan szakmai konzultációra, amely segíti a Lidl beszállítói láncba való csatlakozást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.