Tavaly összesen 107 974 járművet gyártott a Magyar Suzuki, és a világ öt kontinensének 123 országában értékesített 120 164 autóból 112 989 az esztergomi gyártósorról gördült le – számolt be eredményeiről a Magyar Suzuki Zrt. Az Esztergomban gyártott modellek 70 százaléka Vitara, 30 százaléka pedig S-Cross volt. A gyártási szám 4 százalékkal múlta alul a 2020-ban gyártott gépkocsik számát (111 047).
Kihívásokkal teli évet zárt a globális autóipar, ezalól a Suzuki sem volt kivétel, és a gyártási darabszám számottevően elmaradt a piaci kereslettől. A konténerszállítási nehézségek miatt több műszakot törölni kellett, ami kapacitáskiesést okozott, illetve a félvezetőhiány miatt szeptembertől átállt az egy műszakos termelésre a vállalat
– emelte ki Krisztián Róbert kereskedelemért és értékesítésért felelős operatív igazgató. Hozzátette, tavaly 17 650 autót helyezett forgalomba a vállalat Magyarországon, ezzel 14,48 százalékos piaci részesedést szerzett.
Krisztián Róbert elmondása szerint számottevő növekedéssel számol a cég az idei évre, 147 ezer autót szeretne előállítani az esztergomi gyár, a terveket azonban befolyásolhatja a globális csiphiány, továbbá folyamatos figyelmet igényel az orosz–ukrán háború és a sanghaji régió járványügyi problémájára.
A Magyar Suzuki tavaly 1754,2 millió euró árbevételt ért el, ez 6 százalékos növekedés 2020-hoz képest, az exportértékesítés 1489,3 millió, a belföldi pedig értékesítés pedig 264,9 millió euró volt.
Ezzel a Magyar Suzuki a legnagyobb árbevételű magyarországi cégek rangsorában a 12. helyen áll. Osztalékot tavaly sem fizetett a vállalat. Tavaly 92,9 millió euró beruházást végzett a cég, főként gyári technológiákra, új emissziós laborra, a festéküzem robotizációs megújítására fordította az összeget. A tervek szerint az idén 100 millió euró értékben valósít meg beruházást a vállalat, többek között megkezdi egy saját napelempark létrehozását, amely a tervek szerint jövőre már meg is kezdi a működését. Urbán László vezérigazgató-helyettes elmondta, 8 milliárd eurót szán a cég 2021–25 között a karbonsemlegesség irányába tett fejlesztésekre, a cél, hogy 2050-re karbonsemleges üzemei és termékportfóliója lesz a vállalatnak.
A 2015–19-ben jelentős munkaerőhiánnyal küzdött a vállalat, amelyet munkaerő-kölcsönzéssel tudott enyhíteni. A járványból való kilábalás után ismét megjelent a munkaerőhiány, és ugyan továbbra is a lokális saját munkaerőre épít a vállalat, illetve kölcsönzött dolgozókkal pótolja a hiányzó munkaerőt, ugyanakkor elindított egy pilotprogramot is, amely során idén januártól fix kétéves szerződéssel indiai munkavállalókat is elkezdett foglalkoztatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.