A Magyar Suzuki 1745 millió euró árbevételt ért el tavaly, ami ugyan meghaladja a társaság 2020-as forgalmát, de messze elmarad a járvány előtti éves adattól – derült ki a vállalat pénzügyi beszámolójából. Ugyanez elmondható az üzemi és az adózott eredményről is: az előbbi 55 millió eurót ért el a 2020-as 24,6 millió után, a nyereség pedig 48,8 millió euró lett, míg 2020-ban 20 millió volt. Nőtt a társaság saját tőkéje is tavaly, mégpedig 737,3 millió euróról 786,2 millióra. Hosszú lejáratú kötelezettséggel továbbra sem rendelkezik a társaság.
A nemzetközi nehézségek és a csiphiány következtében emelkedtek tavaly a gyártási költségek, amelyeknek egy részét kénytelenek beépíteni az árba a gyártók, ahogy a Suzuki is. A Suzuki korábban arról tájékoztatta a VG-t, hogy ugyan a vevői igények a tavalyi év végén is magasak voltak, az értékesítési terveket folyamatosan felül kellett vizsgálni és igazítani a legyártható darabszámokhoz. A csiphiány okozta kiesés miatt az eredetileg tervezett 143 ezerhez képest körülbelül 25 százalékkal kevesebb autót gyártottak le a tavalyi év végig Esztergomban. Ennek ellenére a Suzuki 17 650 regisztrált személyautóval és 14,48 százalékos piaci részesedéssel vezette a magyar új személygépjárművek piacát. A társaságnak egyébként 264,8 millió euró bevétele származott a belföldi értékesítésből, 1754,1 millió pedig az exportból. Az esztergomi gyárban készült autóknak már a 65 százaléka hibrid volt, és idén tovább bővül a cégcsoport hibridkínálata.
Ismét a Suzuki az újautópiac élénIdén áprilisban 9090 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. |
Nőtt a foglalkoztatottak száma is: 2020-ban 2558 volt, tavaly pedig 2697-en álltak alkalmazásában. A Suzuki korábbi tájékoztatása szerint az esztergomi gyár a járványhelyzetben is meg tudta tartani saját alkalmazotti állományát, és a bérek kifizetése is végig folyamatos volt. A Magyar Suzuki 2017 és 2021 között 65 százalékkal növelte a fizikai dolgozók, 43 százalékkal pedig az irodai dolgozók alapbérét. A vállalat tavaly év végén teljesítmény- és jelenléti alapon egyhavi bónuszt fizetett az alkalmazottainak, idén márciusban pedig átlagosan 12 százalékkal emelte meg a béreket: az irodai munkatársaké 9, a fizikai dolgozóké 12, az operátori kezdőbér pedig 14 százalékkal nőtt.
Az idei sem lesz könnyű év az autóipar számára, az alkatrész- és alapanyaghiány, valamint a nyersanyag és az energia drágulása mellett a nemzetközi politikai helyzet is nehezíti a működést. Az orosz–ukrán konfliktus miatt márciustól a Suzuki felfüggesztette a magyarországi gyárából Oroszországba, valamint Ukrajnába irányuló autóexportját, amely a korábbi években az éves kivitelének nagyjából a tizedét tette ki. A vállalat közlése szerint évente körülbelül 10 ezer autót exportált az említett két országba, a már meglévő megrendeléseket pedig a gyártási volumen fenntartása érdekében más piacokra próbálja átterelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.