A brit reklámfelügyelet (Advertising Standards Authority, ASA) betiltotta a Tesco növényi alapú termékeinek hat reklámját, mert a cég állításai a termékek bolygóra gyakorolt pozitív hatásairól megalapozatlanok és félrevezetők voltak – írja a Reuters.
A reklámszabályozási hatóság szerdán közölte, hogy 171 panasz érkezett a Tesco Plant Chef termékcsaládjának reklámjaival kapcsolatban, amelyek tavaly október és november folyamán a televízióban, videókon, rádióban, újságokban, a Twitteren és a Tesco honlapján jelentek meg.
A reklámok mindegyikében voltak a Tesco növényi alapú termékeinek környezeti hatásaival foglalkozó állítások. A Tesco úgy vélte, az átlagfogyasztó megérti, hogy a növényi alapú termékekre való átállással csökkenthető a környezet terhelése, ilyen értelemben a Plant Chef termékek „jobbak” a bolygó számára, kevésbé károsítják a környezetet, mint a húsból készültek.
A hatóság azt kifogásolta, hogy például a Plant Chef burger esetében a cég nem rendelkezett bizonyítékokkal a környezetbarátságra a termék teljes életciklusára vonatkozóan.
Az ASA így arra a következtetésre jutott, hogy a Tesco állításai a Plant Chef termékek bolygóra gyakorolt pozitív hatásairól megalapozatlanok és valószínűleg félrevezetők voltak, ezért úgy döntött, hogy a reklámok jelenlegi formájukban nem jelenhetnek meg többé.
Két hónapon belül ez volt a második alkalom, hogy az ASA megrovásban részesítette a Tescót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.