Az Egyesült Államokban többtucatnyi Starbucks-üzletben vasárnap sztrájkot tartottak a dolgozók, miután a szakszervezet azzal vádolta meg a kávézóláncot, hogy betiltották a szivárványos zászlókat és más Pride-dekorációkat. A vállalat és a dolgozók közötti harc azonban nem most kezdődött – írta a Reuters.
A Starbucks Workers United nevű szakszervezet szerint több mint 150 üzlet közel 3500 dolgozója ígérte azt, hogy csatlakoznak a sztrájkhoz, miután múlt héten a szervezet azt állította, hogy a vállalat megtiltotta az alkalmazottainak, hogy a Pride-hónap alkalmával feldíszítsék az üzleteiket.
Ez a vád sokakat meglepett, ugyanis a Starbucks sokak szerint az ország egyik legprogresszívebb cége, és eddig még soha nem mutattak ellenállást a melegjogi mozgalommal szemben.
Tiszta vizet akarunk önteni a pohárba – a Starbucks továbbra is az LMBTQ-közösség egyik legnagyobb támogatója, és nem fogunk szembemenni az elveinkkel. A vádak ellenére semmilyen változás nem történt az irányelveinkben, és mi továbbra is büszkén részt veszünk a Pride-hónapban
– jelentette Laxman Narasimhan, a vállalat vezérigazgatója pénteken.
A cég szerint a szakszervezet hamis információkat terjeszt nemcsak a Pride-dekorációk betiltásáról, hanem a juttatásaikról, a vállalat belső politikájáról és az eddigi megállapodásokról is. Szerintük ez a taktika arra szolgál, hogy megossza a Starbucks partnereit és elterelje a figyelmet arról, hogy több mint 200 üzlet nem volt hajlandó leülni a tárgyalóasztalhoz.
Bár a Workers United azt állítja, hogy a dekorációk betiltása a teljes üzletláncban problémát jelent, eddig mindössze 22 helyszínen voltak ezzel kapcsolatos esetek – ezek közül mindegyik szakszervezeti tag volt.
A sztrájk mögött sokkal valószínűbb, hogy a vállalat és a dolgozók közötti, 2021 óta elhúzódó vita áll, mivel a szakszervezet magasabb juttatásokat és rugalmasabb munkaidőt követel a dolgozóinak – annak ellenére, hogy a Starbucks ezen a területen az élvonalban jár más üzletláncokkal szemben.
A Human Rights Campaign, egy nonprofit szervezet, amely a vállalatokat az alapján értékeli, hogy az LMBTQ+ dolgozóik mennyire méltányosan kezeli, 2022-ben is tökéletes pontszámot adott a Starbucksnak. A céget más melegjogi szervezetek is dicsérni szokták, és több alkalommal megvédték azt a szakszervezettel szemben.
A Pride-hónap megünneplésére szolgáló dekorációkkal kapcsolatos nyilvános vita nem csak a Starbucksra korlátozódik: az elmúlt hónapokban más nagy márkák, többek között a Target és a Bud Light is célkeresztbe került, miután állítólag LMBTQ-ellenes politikát folytattak.
Mindkét esetben a vállalatok a konzervatív fogyasztók ellenállásába ütköztek a transzneműekkel való partnerségek vagy a transzneműek számára készült termékek miatt – majd amikor ezeket visszavonták, a másik oldalról tapasztaltak kritikát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.