A svéd IKEA rugalmasabb értékesítési stratégiára vált, a telefonos ügyfélszolgálat hamarosan lakberendezési tanácsokat ad, míg a problémamegoldást és a vásárlók kiszolgálását egy Billie nevű mesterséges intelligenciára bízná – írta a Reuters.
Az INGKA, a legnagyobb IKEA-franchise üzemeltetője, amely 2018-ban a vállalat 422 üzletéből 367-et működtetett, több milliárd eurót fektetett abba, hogy modernizálja az áruházak értékesítési stratégiáját és alkalmazkodjon a távoli vásárláshoz, amely a koronavírus-járvány után is népszerű maradt.
A holding 2021 óta közel 9 ezer ügyfélszolgálati dolgozót képzett ki arra, hogy a vásárlóknak lakberendezési tanácsokat tudjanak adni, míg a Billie nevű AI – amelyet ugyanebben az évben indítottak el, az ügyfelek kérdéseinek a 47 százalékát tudta kezelni.
Áprilisban az IKEA az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is bevezette az új rendszert, miután a próbaverziót sikeresen bemutatták Európában, Ausztráliában és az Egyesült Arab Emírségekben.
Az ügyfeleknek 30 eurót fizethetnek egy 45 perces online lakberendezési tanácsadásért és a javasolt terméklistáért, emellett kérhetnek belsőépítészeti konzultációt, alaprajzot és 3D-s látványterveket.
Az ügyfélszolgálat munkáját azzal is meg akarjuk könnyíteni, hogy a Billie-nevű mesterséges intelligenciánkat kiképezzük a virtuális lakberendező programokon, amellyel az ügyfeleinknek a lehető legjobb vásárlói élmént akarjuk biztosítani, az áruházainkban és otthonról is
– mondta Ulrika Biesert, az INGKA globális emberekkel és kultúrával foglalkozó vezetője. Arra a kérdésre, hogy a mesterséges intelligencia fokozott alkalmazása várhatóan létszámcsökkentéshez vezet-e a vállalatnál, Biesert nem tudott pontos választ adni, de szerinte ez nem valószínű.
Az INGKA 2022-es pénzügyi évében a telefonos vagy videós értékesítés a távoli lakberendezési csatornáján keresztül 1,3 milliárd eurós bevételt jelentett, ami a teljes bevétel 3,3 százaléka volt. A vállalat azt tervezi, hogy a részesedést 2028-ra 10 százalékra növelik, hogy a fiatalabb generációkat is meg tudják szólítani.
Ehhez képest az IKEA online áruházán keresztül közel 10 milliárd euró folyt be, ami a teljes árbevétel 25 százalékát jelentette a 2022-es pénzügyi évben.
„Nem meglepő, hogy az IKEA a virtuális értékesítési csatornákra összpontosít. Ha valami meglepő, akkor az, hogy erre később került sor, mint ahogyan lehetett volna” – mondta Jocelyn Paulley, a londoni Gowling WLG társvezetője.
Elmondása szerint ezek a virtuális szolgáltatások jelentős beruházásokat igényelnek annak biztosítása érdekében, hogy az árucikkek színei, textúrái és méretei pontosan tükröződjenek, és hogy a visszáru minimálisra csökkenjen. Cserébe a 21. században az ilyen típusú infrastruktúra elengedhetetlen ahhoz, hogy a vállalat versenyképes tudjon maradni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.