Miközben az Európai Unió azt tervezi, hogy védővámokat vet ki a kínai rivális autógyártókra, egy vietnámi vállalat, a VinFast is szeretne betörni a kontinens elektromosautó-piacára, amint megkapta a hatósági engedélyt – írta a Reuters.
A terv szerint a VinFast észak-vietnámi gyárából az idei negyedik negyedévben mintegy 3 ezer VF8 modellt szállítanának Franciaországba, Németországba és Hollandiába. Az európai terjeszkedési terv négyszeres növekedést jelentene a tavalyi, 700 darabos nem teljesített célhoz képest.
Ha ezt teljesíteni tudja, akkor Európa lesz idén a vállalat legnagyobb tengerentúli piaca, leelőzve az Egyesült Államokat és Kínát is.
Le Thi Thu Thuy, a VinFast vezérigazgatója abban bízik, hogy az EU-ban, amely nemrég bejelentette, hogy vizsgálatot indít a kínai elektromosautó-gyártók ellen, piaci rés keletkezhet, amelyet egy másik ázsiai vállalat tölthetne fel.
Európa a kínai autógyártók egyik legnagyobb piaca, az idei év első hét hónapjában csaknem 70 ezer elektromos járművet szállítottak ide, majdnem háromszor annyit, mint az előző év azonos időszakában.
Orbitális pályára állt, de mindjárt jókorát korrigált a VinfastMeglehet, a Vinfast V betűs logója idővel sima gyökjellé változik a vietnámi elektromosautó-gyártó amerikai tőzsdei debütálását övező eufória elültével. |
Ha az EU vizsgálata arra a következtetésre jut, hogy a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett büntetővámok indokoltak, a VinFast autóinak árai versenyképesebbek lehetnek. A veszteségesen működő vállalatnak ez hatalmas lépés lenne a globális terjeszkedés felé.
A VinFast azt tervezi, hogy európai siker után új gyárakat építene az Egyesült Államokban és Indonéziában, ezután pedig megcéloznák az indiai, közel-keleti, afrikai és latin-amerikai piacokat is.
A VinFast első negyedéves bevétele 49 százalékkal csökkent az előző évhez képest, és 598 millió dolláros nettó veszteséget könyvelt el. A második negyedéves eredményeket várhatóan később, csütörtökön teszi közzé.
A VinFast, amely a vietnámi Vingroup konglomerátum része, 2017-ben alakult, és 2021-ben kezdett el elektromos autókat gyártani, miután leállította a belső égésű motorral működő autók gyártását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.