Több nyugat-európai légitársaság, köztük az Air France-KLM és az International Airlines Group (IAG) is rekorderedményekről számolt be pénteken, hála az erős nyári keresletnek, ám félő, hogy a geopolitikai feszültségek miatt ezt a szintet nem tudják tartani – írta a Bloomberg.
Az Air France-KLM, Franciaország nemzeti- és a világ egyik vezető légitársasága pénteken a nyereség 31 százalékos növekedéséről számolt be, és rekordmagas, 1,34 milliárd eurós szintet ért el. A harmadik negyedévben a bevételek 6,8 százalékkal 8,66 milliárd euróra emelkedtek.
Az eredmények nagyjából összhangban voltak a várakozásokkal, azonban egyelőre még az látszik, hogy a negyedik negyedévi foglalások elmaradnak a 2022-es szintektől
– olvasható a Citi elemzésében. Az közgazdászok 8,72 milliárd eurós árbevételre és 1,38 milliárdos profitra számítottak, a kapacitás pedig a 2019-es, pandémiát megelőző negyedévnek csak a 94 százalékát érte el, nem sokkal a vállalat 95 százalékos arányra vonatkozó célkitűzése alatt.
A francia–holland vállalat optimista a negyedik negyedévvel kapcsolatban, annak ellenére, hogy a közel-keleti konfliktus miatt törölték az Izraellel való összeköttetéseket, és
Franciaországban a terrorriadó miatt számos regionális repülőtér evakuálására került sor.
A légitársaság azonban közölte, hogy a háború egyelőre nem volt lényeges hatással a működésükre.
Az elmúlt három hónap stratégiailag is fontos negyedév volt az Air France számára. A vállalat egyre közelebb kerül az Apollo-üzlet lezárásához, amely keretében az Airbus széles törzsű repülőivel bővítenék ki a flottájukat, valamint a skandináv SAS légitársaság megvásárlása is a láthatáron van, amely a cég északi lefedettségét erősítené meg.
A British Airways anyavállalata, az IAG, amely a spanyol Iberia és az ír Aer Lingus légitársaságokat is üzemelteti, rekordmagas, 1,75 milliárd eurós nyereséget jelentett a harmadik negyedévben. Az emelkedést a kapacitás feltöltése is elősegítette, amely a koronavírus-járvány előtti szint 96 százalékára nőtt.
Nagyon gondosan figyelemmel kísérjük a geopolitikai és makrogazdasági bizonytalanságot, különösen a Közel-Keleten zajló eseményeket, hogy rugalmasan tudjunk alkalmazkodni a problémás helyzetekhez. Azonban fenntartjuk az idei évre vonatkozó, pozitív előrejelzésünket
– mondta Luis Gallego, a csoport vezérigazgatója. Az IAG több fronton is előrelépést tett, miközben megpróbált talpra állni a világjárvány alatti globális leállásból. A vállalat nemrég visszanyerte az S&P befektetési ajánlású hitelminősítését,
a British Airways pedig sikeresen megegyezett a pilótáival, amellyel 2027-ig elkerülhetik a további sztrájkokat.
A légitársaságok profitáltak a nyári csúcsidőszakból, mivel a kormányok feloldották az utolsó fennmaradt utazási korlátozásokat is, a kereslet és a kapacitás pedig megközelítette a járvány előtti szintet. Az év hátralévő része azonban rázós lehet, mivel a legfontosabb piacokon a megélhetési költségek nyomása és a geopolitikai nehézségek – többek között az izraeli-gázai konfliktus és az orosz–ukrán háború – egyre nagyobb kihívást jelentenek a vállalatok számára.
Elözönlik az utasok a repülőtereket, már jövőre talpra állhat a légi közlekedésA legfrissebb adatok szerint karnyújtásnyira vannak a koronavírus-járvány előtti szintek. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.