A lengyel Pepco diszkontlánc szerdán bejelentette, hogy a korábbiakhoz képest kevesebb új boltot nyit. Míg a csoport a 2022–2023-as pénzügyi évben 668 új Pepco és Dealz márkaboltot nyitott, addig a 2023–2024-es időszakban már csak 400 üzlet indítását tervezi Európában. A vállalatcsoport ezen kívül felülvizsgálja a közép- és kelet-európai üzleteinek felújítási programját is.
Ezeket a döntéseket annak reményében hozta meg a Pepco, hogy újra nyereségessé váljon. Andy Bond ügyvezető elnök nagyobb hangsúlyt fektet a jövedelmezőségre és a likviditás növelésére, összességében pedig a hatékonyságra.
A csoport az elmúlt hónapban kétszer csökkentette a nyereségre vonatkozó előrejelzését a kereskedelmi környezet növekvő kihívásaira Kelet- és Közép- Európában.
A nehézkes működést a befektetők is látják,
a vállalatcsoport részvényeinek értéke 27 százalékkal csökkent idén a varsói tőzsdén.
Bond a nehéz piaci körülmények ellenére bízik a csoport jövőjében, kiemelte annak erős mérlegét és rugalmas működési cash flow-ját – írja a Reuters.
A Pepco a nemrég lezárult pénzügyi év végén összesen 4629 boltot üzemeltetett és pont emiatt az előző pénzügyi évben rekordforgalmat könyvelhetett el összességében az Európai piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.