BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Ningbo,,Zhejiang,,China,-,Aug,2,,2023:,Exterior,View,Of

Döcögősen indult a Huawei autópiaci bemutatkozása

A Huaweitől érkező részegység hiánya miatt a tech cég három fontos autógyártó partnerének is csökkentenie kellett a termelését, ráadásul a döntés a legfrissebb, év végén piacra dobott luxusmodelljeiket érinti.

Kényes helyzetbe hozta autógyártó partnereit a Huawei, aki új fiú a piacon, de meghatározó szereplő szeretne lenni az elektromos autózáshoz szükséges technológiai finomságok gyártásában és szállításában. A vállalat a járművek fejlett vezetőtámogató rendszereit működtető MDC 810 nevű számítástechnikai egységből képtelen a szerződött mennyiségben szállítani.     

huawei
A Huawei az intelligens megoldások terén alkotna nagyot az autóiparban.
Fotó: Shutterstock  

A Reuters névtelenséget kérő forrásai szerint egy nélkülözhetetlen alkatrész hiánya hátráltatja a gyártást. Elképzelhető, hogy az intelligens csipek hiánya okozza a gondokat, mások a gyártási technológiában feltárt rendellenességről beszélnek, de erről egyik érintett sem kívánt nyilatkozni. 

A Huawei szállítja az autó „agyát”            

Az ügynek komoly anyagi következményei is vannak, mivel több autógyártó is a Huawei MDC 810-esre építette fel a vezetőasszisztens rendszerét, s ennek hiányában béna kacsának számít az autó. 

A Huawei korábban jelezte, hogy az autóiparba is bedolgozza magát intelligens megoldásaival, de magát a járművek összeszerelését az ebben már nevet és tapasztalatot szerzett szakmabéli vállalatokra bízza. 

Ők adják a hardvert, a Huawei pedig a szoftvert, az agyat. Az okostelefon-gyártásból az autóiparba érkezett másik nagy kínai céggel, a Xiaomival szemben a Huaweinek nem is áll szándékában saját márkajelzéssel autót a piacra dobni. 

Pórul járt partnerek, csalódott befektetők         

Az MDC 810-es egységek hiánya azért is kínos a Huawei partnerei számára, mert vadonatúj, nagy érdeklődésre számot tartó csúcsmodelljeiket ezzel látnák el, s a már megrendelt autók átadásában jelentős csúszással lehet majd számolni. 

Ez a hihetetlen tempóban bővülő kínai autóválasztékot nézve versenyhátrányhoz vezethet, a megrendelők könnyedén átpártolhatnak egy „megbízhatóbb” gyártóhoz, amely időben szállít.

Ningbo,,Zhejiang,,China,-,Aug,2,,2023:,Exterior,View,Of
Avatr szalon Ningbóban. A sátrat nem az autóra váró megrendelőknek készítették ki. 
Fotó: Tada Images 

Az áldozatok között találjuk a Changant és a Chery-t, a hírügynökség forrásai szerint ők panaszt is tettek és tárgyalásokat kezdeményeztek a probléma gyors megoldása érdekében. A Seres is érintett az ügyben, az ő reakcióiról nincsenek információk.

A Changan Auto az Avatr 12 szedánjának gyártását kénytelen takaréklángra állítani, a novemberben bemutatott elektromos autóra december elejéig 

20 ezernél is több megrendelés futott be, viszont gyárkapun alig pár tucat kész autó futott ki.

Az Avatr 12-es 41 880 dollárba kerül, a cég most kompenzációt ígér a megvárakoztatott megrendelőknek. Akár 2100 dollárt is visszakaphatnak, de hogy pénzben vagy valami szükségtelen extra berendezésben, esetleg szolgáltatásban, arról nem lehet egyelőre tudni. Az átlagos csúszást két hétre saccolta a Changan vezetése, ennyiért talán még meg is éri várni a luxus szedánra. 

A Changan nyilvánosan nem mártotta be a Huaweit, mint a késedelmes szállítás bűnbakját, ami nem véletlen, hiszen a Huawei épp most választja le a csoportról az intelligens megoldásokon immár négy éve dolgozó IAS nevű üzletágát, s ehhez keres befektetőket. A Changan pedig már jelezte, hogy legfeljebb 40 százalékos tulajdonrészt szándékozik szerezni az önállósuló cégben.  

Csigatempóban készül a Luxeed is        

A Chery-t ilyen tervek nem foglalkoztatják, ő a Huaweijel közös Luxeed luxusmárka első, szintén novemberben bemutatott modelljében, az S7-esben használja az MDC 810-est. A hó végére már ők is 20 ezer megrendelést sepertek be az alapáron 34 840 dollárba kerülő villanyautóból. 

A recept az Avatréhoz hasonló, csak az olcsóbb kocsira kisebb, a késés hosszától függő, de maximum 1400 dolláros visszatérítés jár a gyártó bejelentése szerint. A járműre óvatosságból már csak 10-12 hetes szállítási idővel vesznek fel rendelést a korábbi négy-hat hét helyett. 

Luxeed s7
A Luxeed első modellje, az S7-es luxus szedán sorozatgyártásával is komoly gondok vannak.
Fotó: Huawei

A kínai szaksajtó szerint az is kétséges, hogy az új határidőt tudják-e majd tartani, mivel a vuhui üzemben napi átlagban tíz Luxeed hagyja csak el a gyártósort, az üzem tömeggyártásra való felkészítése még napokig tart. Elvileg ez az új üzem évi félmillió autó összeszerelésére lesz alkalmas. 

Átmenetileg egy másik Chery üzem is beszállt a gyártásba, de ott a korábbi százról az alkatrészhiány miatt húszra csökkent a napi mennyiség. A Luxeed S7-est Richard Yu, a Huawei autó-üzletágának vezetője

nagy mellénnyel azonnal Tesla-gyilkosnak kiáltotta ki, mert tudásban a Model S-sel vetekszik, árban viszont a Model 3-ast is veri – azaz olcsóbb nála.   

A Dongfeng csoport márkája, a Seres decemberben lépett a piaca az Aito M9 SUV-val, amelynek első kétezer példányát január végéig kellett volna leszállítania. Nem tette. Az nem tudni, mekkora a megrendelésállománya és kínál-e kompenzációt a csúszásért. A jármű alapára 65 523 dollár.

A Bosch babérjaira tör a Huawei az autóiparban       

Közvetett módon a világ legnagyobb járműgyártói is részesei és haszonélvezői lehetnek a Huawei úttörő autóipari technológiáinak, miután az ezeket fejlesztő és gyártó részleget önálló útjára engedik. Az elvárások óriásiak, a partneri kör pedig egyre bővül.

   

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.