Elképesztő ütemben gyorsulhat a mesterséges intelligencia fejlődése és alkalmazása a Bosch szerint, amely máris olyan robotokat alkalmaz, amelyek például az akkumulátorgyártásban cellákat és csomagokat kezelnek.
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk:
a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat
– mondja a Bosch, amely a Hannover Messe 2024-kiállításon be is mutatta, hogy miként képzeli el a jövőjét: gyártási és ipari megoldásokkal, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldásokkal, mindezt annak érdekében, hogy a zöld átállás minél hatékonyabb legyen.
A Bosch árbevétele az ipari technika üzleti szektorban 6,8 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 10,2 százalékkal – 7,4 milliárd euróra (2880 milliárd forint) emelkedett. A növekedés fő mozgatórugóit a HydraForce és az Elmo Motion Control cégek felvásárlásai jelentették. Összességében azonban nehéz idők járnak a csoportra.
Ugyanakkor a gyártásban a Bosch a generatív MI-t a következők továbbfejlesztésére használja:
A cég arra számít, hogy ez a jelenlegi hat-tizenkét hónapról néhány hétre csökkenti az MI-alkalmazások tervezéséhez, bevezetéséhez és felfuttatásához szükséges időt.
Az életszínvonalunk és jólétünk csak az erős ipari szektornak köszönhetően maradhat fenntartható
– közölte Tanja Rückert, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának ipari technika üzletágért, valamint digitalizációért felelős tagja. Kifejtette, hogy az MI és a digitalizáció korai alkalmazójaként az ipari technika szektor szinte egyetlen más ágazathoz sem hasonlítható, a szoftverek és a hálózatba kapcsoltság pedig segítik, hogy a termelés hatékonyabb, jobb minőségű és fenntarthatóbb legyen.
A Bosch Rexroth nevű leányvállalata kifejlesztett egy ctrlX AUTOMATION nevű hardverből, szoftverből és alkalmazásokból álló rendszert. Ez nyílt platform, amely 30-50 százalékkal csökkenti a komponens- és tervezési költségeket.
Ezen felül alkalmaz a vállalat olyan lineráis robotokat, amelyek gyorsan bevethetők az olyan alkalmazásokat illetően, mint a cellák és a csomagok kezelése, valamint az illesztéstechnika és az adagolás, továbbá optimalizálják a modulok és csomagok összeszerelésének és szétszerelésének folyamatait.
A zöldátállás és az elektromos autózás legkurrensebb témája az akku: itt is az optimalizáláson, valamint az újrahasznosításon van a fókusz, a hidrogéntöltő állomások tekintetében pedig azon, hogy az üzemanyagot megfelelő nyomásúra sűrítsék – utóbbi érdekében új,
elektrohidraulikusan hajtott kriogénszivattyút fejlesztettek ki az amerikai FirstElement Fuel céggel.
Ez a kriogénszivattyú a folyékony hidrogént közvetlenül 875 barra sűríti. A cél az, hogy a nehéz-teherautókat 100 kilogramm hidrogénnel kevesebb mint tíz perc alatt feltöltsék. A közvetlen feltöltés eredményeként már nem lesz szükség a töltőállomásokon köztes tárolótartályokra. Az első ilyen töltőállomások felszerelése 2025-től várható.
Egyebekben pedig a Microsofttal is együttműködik a Bosch, hogy kiaknázza az MI előnyeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.