BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
chanel bag

Már a felső tízezret is irritálja a luxuscikkek pofátlan árazása

A luxusipari cégek kénytelenek lesznek árképzési stratégiájukat felülvizsgálni, és megfizethetőbbé tenni termékkínálatukat, ha el akarják kerülni a vevők további lemorzsolódását. Az utóbbiak ugyanis kezdik megkérdőjelezni a luxuscikkek egyre emelkedő árait.

A gyors tempóban dráguló luxuscikkek piacáról olyan mértékben lépnek le a vevők, hogy a cégek előbb-utóbb árpolitikájuk és termékkínálatuk átgondolására kényszerülnek – mondta a Bloombergnek a Bain & Co. nemzetközi üzleti tanácsadó vállalat.

chanel bag luxuscikkek
A botránykővé vált Chanel táska, túl drágák a luxuscikkek / Fotó: Shutterstock

Ami a luxusiparban folyik, az már az eladóknak sem kifizetődő, hiszen elidegenednek a vevőik, köztük még a nagyon tehetős vásárlók is

– tette hozzá Claudia D’Arpizio, a Bain partnere. „A vásárlók kezdik megkérdőjelezni a termékek egyre emelkedő árait.”

D’Arpizio előrejelzése szerint az iparági szereplők kénytelenek lesznek árképzési stratégiájukat felülvizsgálni, és megfizethetőbbé tenni termékkínálatukat, ám konkrét vállalatokat nem volt hajlandó megnevezni.

Az ikonikus divatcégek közül amúgy év elején a Chanel azzal került a címlapokra, hogy klasszikus középméretű patentos táskája először lépte át a tízezer eurós árküszöböt Párizsban.

A luxusház a múlt hónapban azonban ennek ellenére már arra figyelmeztetett, hogy a világjárvány alatt és után feltorlódott kereslet lecsengését követően nehezebb idők következnek.

A csúcskategóriás divatmárkák amúgy is ritkán csökkentik áraikat. Az Yves Saint Laurent mégis megtette ezt néhány táska esetében – írta a Barclays májusban, ami az angol bank szerint azt jelzi, hogy rosszul mérhették fel a vevők toleranciaszintjét. 

A Bain arra számít, hogy a luxuscikkek piaca a legvalószínűbb forgatókönyv szerint idén stagnálni fog, és változatlan árfolyamon számolva legfeljebb csupán 4 százalékkal növekedhet, ami eltörpül a tavalyi 8 százalékos, illetve a 2022-es 13 százalékos bővülés mellett.

D’Arpizio szerint az iparágban idén megkezdődnek az üzletbezárások is, mivel a divatcégek a költségek csökkentésére ilyen módon is törekszenek.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.