A Revolut elutasította több ezer brit ügyfelének visszatérítési kérelmét, akik pénzügyi csalás miatt fordultak a céghez. Az elutasított ügyfelek nagy része úgy döntött, hogy az ország pénzügyi ombudsmanjához fordulnak segítségért. A fintech óriásnál 35 százalékos növekedés volt megfigyelhető az új csalási panaszok számában 2023 második felében – derül ki az ombudsman által közzétett adatokból. Ez a szám minden versenytársat és brit hitelintézetet meghaladott, miközben a szabályozók fokozták erőfeszítéseiket az online csalások megfékezésére.
A Revolut új panaszainak száma 2208-ra emelkedett ebben az időszakban, az első féléves 1630-hoz képest. Ezzel szemben a Barclays Plc helyi tevékenységeiben közel 10 százalékos csökkenés, a Lloyds Banking Group Plc esetében mintegy 3 százalékos csökkenés, míg a HSBC Holdings Plc brit részlegénél 1 százalékos növekedés volt tapasztalható – írja a Bloomberg.
Évek óta küzdenek a hitelintézetek az úgynevezett APP-csalásokkal, melynek lényege, hogy online fizetési kérelmet kérnek egy általuk nem ellenőrzött számlára.
Az ilyen csalások, beleértve a kártyás fizetéseket és befektetési sémákat, több millió font veszteséget okoztak brit ügyfeleknek és bankoknak egyaránt.
A brit pénzügyi ombudsman képviselője elmondta, hogy az elmúlt években több ezer esetet vizsgáltak meg, és több mint 150 millió fontot (69,4 milliárd forint) térítettek vissza az ilyen bűncselekmények áldozatainak. A Revolut kijelentette, hogy rendkívül komolyan veszi a csalásokat és az ügyfelek szervezett bűnözők általi megkárosításának kockázatát.
Az ombudsman által tavaly vizsgált és lezárt esetek közel felében a Revolutnak meg kellett térítenie az ügyfelek veszteségeit.
Mégis, a fintech ügyfeleit képviselő ügyvédi irodák külön adatai azt mutatják, hogy a cég továbbra is elutasítja az ügyfelek követeléseit. „Minden egyes csalási esetet, amely egy Revolut ügyfelet érint, gondosan megvizsgálnak és függetlenül értékelnek más esetektől” – mondta a cég képviselője, hozzátéve, hogy a vállalat minden esetben újraértékeli a felelősség kérdését, ahol hibákat azonosítanak. A fintech kijelentette, hogy betartja az ombudsman döntését is.
A Revolut a napokban meghozott egy kellemetlen döntést is: előbb az Egyesült Királyságban, majd később Magyarországon is megszüntet több fontos előfizetői előnyt, így a SmartDelay szolgáltatást és a pénzvisszatérítést a kártyás fizetéseknél. Az előbbi legalább egyórás járatkésés esetén biztosított ingyenes prémium várótermi belépőt a repülőtereken, amire a Premium és a Metal csomag ügyfelei voltak jogosultak, az előbbiek egy, az utóbbiak három kísérőt is magukkal vihettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.