Bőven meghaladja már a százezret a BYD-nél foglalkoztatott felsőfokú végzettségű munkatársak száma, ebben is rejlik a kínai óriásvállalat villámgyors fejlődése, amelynek eredményeként a tavalyi évzáró negyedévben a cég átvette a Teslától a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának járó kitüntető címet.
A BYD csak az idén eddig tízezer magasan kvalifikált dolgozóval bővítette a szürkeállományát – jelentette be a társaság a Weibo közösségi oldalán. Ráadásul a diplomások közötti megoszlás a magasabb képzettségi szintek felé tolódik el az idén, hiszen a frissen felvettek 70 százaléka mester- vagy doktori diplomával rendelkezik és 30 százalék az alapfokú diplomások részaránya.
Az új munkatársak 80 százaléka a kutatási-fejlesztési (k+f) területen kezdi meg munkáját. Konkrét adatot legutóbb a 2023-as évet összefoglaló jelentésében közölt a kínai autógyártó és technológiai vállalat. E szerint a BYD 2023 végén összesen 703 504 alkalmazottat foglalkoztatott, köztük 524 673 fizikai dolgozót és 104 003 technikust, utóbbiak között is sok ezer a diplomás.
Kimutatásuk szerint a tavalyi év végén a BYD-alkalmazottak közül
Kína a hihetetlenül jól megszervezett felsőfokú oktatására építve technológiai nagyhatalommá nőtte ki magát úgy, hogy közben a mennyiségi alapokra helyezett képzés minőségben sem maradt a világszínvonal alatt.
A kínai egyetemekről jövőre 77 ezer friss diplomás mérnök és tudományos területen fokozatot szerzett fiatal kerül ki doktori fokozattal a tarsolyában, s őket minden gond nélkül felszívja a piac.
Ezzel szemben az Egyesült Államokban negyvenezren ballagnak el az egyetemekről doktori disszertációjuk megvédése után, ám közülük a Georgetown University adatai szerint mindössze 25 ezer tekinthető amerikainak, a többi külföldi hallgató.
Egy kimutatás szerint évente tízmillió kínai szerez valamilyen fokozatot a felsőfokú képzések során, közülük hárommillióan a mérnöki- és reáltudományok, és a technológia területén.
Azaz a hatalmas felvevőpiac kiterjedt, széles körű kínálattal találkozik, ahol a végzetteknek egyenes és kikövezett út vezet az egyetemről a vállalati szférába. A kínai felsőoktatásban tavaly 37,75 millió volt a diákok száma, utánpótlásból tehát nem lesz hiány.
A BYD frissen szerződtetett mérnökei egyébként nem csak az autógyártás területén hasznosíthatják a megszerzett tudásukat, Szegeden első európai óriásgyárát építő kínai vállalatcsoport az akkumulátorgyártásban is meghatározó szereplő. A világpiaci részesedése – a dél-koreai SNE Research piackutató szerint – a januártól májusig tartó időszakban 15,7 százalék volt, amellyel a globális második helyen áll a szintén Magyarországon, Debrecenben építkező CATL mögött (37,5 százalék). A BYD-nek a szórakoztatóelektronikában és a vasúti közlekedés területén is vannak érdekeltségei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.