BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meghibásodás miatt leállítják az új Boeing gép tesztrepüléseit

Egy karbantartási művelet során megállapították a Boeing szakemberei, hogy baj van a legújabb gépüknél. A cég felfüggeszti a 777X-tesztrepüléseket egy alkatrész meghibásodása miatt.

Az amerikai repülőgépgyártó óriás, a Boeing felfüggesztette új, 777X típusú, széles törzsű repülőgépének repülési tesztjeit, miután kimutatták a hajtóművet a repülőgép testével összekötő egyik alkatrész meghibásodását. 

Egy karbantartási művelet során megállapítottuk, hogy egy alkatrész nem a várt módon viselkedett

– magyarázta a repülőgépgyártó kedden az AFP francia hírügynökségnek, megerősítve a The Air Current című szakportál beszámolóját.

A Boeing felfüggeszti a 777X tesztrepüléseket / Fotó: AFP

A Boeing munkatársai jelenleg vizsgálják ezt az alkatrészt, és amint készen állnak rá, folytatják a tesztrepüléseket 

– közölte a cég. A hibás alkatrész, amelyet a Boeing szerint kicserélnek, a 777-9-es típusé, és a hajtóművet köti össze a repülőgép szerkezetével. 

A másik három, tesztelésre használt 777-9-es repülőgépet a repülőgépgyártó szerint az incidens óta ellenőrzés alatt tartják. A 2013 novemberében meghirdetett 777X széles törzsű változat a 777-es család legújabb tagja. Három változat, a 777-8 és 777-9 utasszállító és a 777-8 teherszállító repülőgép elkészítését tervezik. 

Már több mint 500 repülőgépet eladtak belőle, de kereskedelmi forgalomba még nem került. Ez a kétfolyosós repülőgép a tervek szerint a világ legnagyobb üzemben lévő kéthajtóműves repülője lesz. A 777X eredetileg 2020-ban állt volna szolgálatba, de a tanúsítási eljárás során felmerült problémák miatt ez 2025-re csúszik át. Az amerikai polgári légi közlekedési hatóság (FAA) még mindig nem adott engedélyt a típusnak. Miután előzetesen nagyszámú tesztrepülést hajtottak végre, a Boeing júliusban megkezdhette a 777-9-es tesztelését az FAA képviselőinek jelenlétében, ami fontos lépés volt. 

A Boeing új főnöke, a 64 éves Kelly Ortberg augusztus 8-án vette át az irányítást a 2020 eleje óta hivatalban lévő Dave Calhountól, akinek távozását március végén jelentették be, miután a gyártás során számos minőségi probléma merült fel. Ortberg elismerte, hogy sokat kell még tenni a repülőgépgyártóba vetett bizalom helyreállításáért, de optimista volt a jövőt illetően. 

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy 

a Boeing elmúlt évei botrányok sokaságától voltak hangosak, így nem meglepő, hogy a repülőgyártó márciusban közölte: az év végéig távozik a vállalat éléről David Calhoun

és az is kiderült, hogy ki fogja őt követni a pozícióban. Calhoun azután lett a Boeing vezérigazgatója, hogy elődét, Dennis Muilenburgot menesztették a vállalat két 737-MAX gépének több száz halálos áldozattal járó balesete után. Azonban a cég szerencséjén Calhoun sem tudott fordítani, amit az Alaska Airlines egyik gépének menet közben kiszakadó ajtaja is bizonyított az év elején.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.