Az amerikai repülőgépgyártó óriás, a Boeing felfüggesztette új, 777X típusú, széles törzsű repülőgépének repülési tesztjeit, miután kimutatták a hajtóművet a repülőgép testével összekötő egyik alkatrész meghibásodását.
Egy karbantartási művelet során megállapítottuk, hogy egy alkatrész nem a várt módon viselkedett
– magyarázta a repülőgépgyártó kedden az AFP francia hírügynökségnek, megerősítve a The Air Current című szakportál beszámolóját.
A Boeing munkatársai jelenleg vizsgálják ezt az alkatrészt, és amint készen állnak rá, folytatják a tesztrepüléseket
– közölte a cég. A hibás alkatrész, amelyet a Boeing szerint kicserélnek, a 777-9-es típusé, és a hajtóművet köti össze a repülőgép szerkezetével.
A másik három, tesztelésre használt 777-9-es repülőgépet a repülőgépgyártó szerint az incidens óta ellenőrzés alatt tartják. A 2013 novemberében meghirdetett 777X széles törzsű változat a 777-es család legújabb tagja. Három változat, a 777-8 és 777-9 utasszállító és a 777-8 teherszállító repülőgép elkészítését tervezik.
Már több mint 500 repülőgépet eladtak belőle, de kereskedelmi forgalomba még nem került. Ez a kétfolyosós repülőgép a tervek szerint a világ legnagyobb üzemben lévő kéthajtóműves repülője lesz. A 777X eredetileg 2020-ban állt volna szolgálatba, de a tanúsítási eljárás során felmerült problémák miatt ez 2025-re csúszik át. Az amerikai polgári légi közlekedési hatóság (FAA) még mindig nem adott engedélyt a típusnak. Miután előzetesen nagyszámú tesztrepülést hajtottak végre, a Boeing júliusban megkezdhette a 777-9-es tesztelését az FAA képviselőinek jelenlétében, ami fontos lépés volt.
A Boeing új főnöke, a 64 éves Kelly Ortberg augusztus 8-án vette át az irányítást a 2020 eleje óta hivatalban lévő Dave Calhountól, akinek távozását március végén jelentették be, miután a gyártás során számos minőségi probléma merült fel. Ortberg elismerte, hogy sokat kell még tenni a repülőgépgyártóba vetett bizalom helyreállításáért, de optimista volt a jövőt illetően.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy
a Boeing elmúlt évei botrányok sokaságától voltak hangosak, így nem meglepő, hogy a repülőgyártó márciusban közölte: az év végéig távozik a vállalat éléről David Calhoun,
és az is kiderült, hogy ki fogja őt követni a pozícióban. Calhoun azután lett a Boeing vezérigazgatója, hogy elődét, Dennis Muilenburgot menesztették a vállalat két 737-MAX gépének több száz halálos áldozattal járó balesete után. Azonban a cég szerencséjén Calhoun sem tudott fordítani, amit az Alaska Airlines egyik gépének menet közben kiszakadó ajtaja is bizonyított az év elején.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.