A bemutatók mellett a Millenáris Nemzeti Táncszínházban megrendezett Fashion Hub színes programkínálata a divati- és kreatívipar trendjeit és szakmai kérdéseit bemutató előadásokkal, beszélgetésekkel, prezentációkkal és kiállítókkal várja a vendégeket.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében kiemelt figyelmet kap a környezettudatosság témaköre, egy tudatos gyakorlatokra ösztönző kategória és egy textilgyűjtésre felhívó akció jegyében.
A Millenáris G épülete ismét megtelik a hazai és regionális tervezők legújabb ruhakölteményeivel – a szezonban 24, többek között kilenc szerb, egy marokkói, két szlovén, három lengyel, négy szlovák, egy bosznia-hercegovinai, valamint négy ukrán tervező munkáival ismerkedhet meg a közönség. A kifutón felbukkannak a jól ismert lokális márkák kollekciói is a catwalk show-k és BCEFW Showcase bemutatók keretein belül, valamint a New Generation és Young Talents kategóriák fiatal tehetségei is bemutatkoznak a nagyközönség előtt augusztus 31-én és szeptember 1-jén. A hétvégi programot tovább színesíti a saját szervezésű bemutatók és prezentációk gazdag repertoárja, jelentős hazai márkák és a nemzetközi színtéren is elismert tervezők főszereplésével.
A BCEFW egyik legfontosabb célkitűzése, hogy hídként a nemzetközi divatszíntér szereplőit is összekösse, ennek jegyében régiós kollaborációk köttettek a szezonban. Az előremutató szakmai együttműködések útján hosszú távon csereprogramok jöhetnek létre a Közép-Európa divat eseményeivel és intézményeivel.
A Slovakian Fashion Council-lal, a Ljlubljana Fashion Week-kel és a Belgrad Fashion Week-kel kötött megállapodások keretében kollektív bemutatók keretében mutatkoznak be a régió márkái.
A 2025-ös tavaszi-nyári szezonban négy hazai és egy regionális tervezővel debütál a BCEFW legújabb kategóriája, a Conscious by BCEFW: a Catwalk tervezői közül a NANUSHKA és BORBALA, a BCEFW Showcase kategóriából MARKO FEHER (BA), míg a prezentáló márkák sorából a SLANGSLANG és a PRINTA képviseltetik magukat a tudatos gyakorlatokra ösztönző szekcióban.
„Az idei rekordszámok is bizonyítják, hogy a Budapest Central European Fashion Week mára a régiós divatszíntér egyik kulcsfontosságú platformjává nőtte ki magát, amelyet a megnövekedett partneri kapcsolatok, valamint a regionális együttműködések és kollektív bemutatók is alátámasztanak.
Szeretnénk élni ezzel a koncentrált figyelemmel és megragadni az alkalmat, hogy egy új, lényeges témát emeljünk a diskurzusba. A Magyar Divat & Design Ügynökség idén még tudatosabb gyakorlatra ösztönzi partnereit és a márkákat, ennek részeként két új kezdeményezés került bevezetésre: a Conscious by BCEFW, amely a fenntarthatóbb gyakorlatokat támogatja a tervezők körében, és a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött együttműködésünk, amely fontos üzenetet közvetít a lakosság számára a környezettudatosság terén” – nyilatkozott Jakab Zsófia a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója az idei szezon újdonságaival, eredményeivel kapcsolatban.
A fővárosba idén is a nemzetközi divatszcéna képviselői érkeznek a BCEFW-re: az ELLE Poland és ELLE Ukraine szerkesztői, a Vogue Italia és Vogue Adria, valamint a 10 Magazine US újságírói is megjelennek a kifutót keretező front row székein. A hétvégi programokra nemzetközi influencerek is ellátogatnak, Gili Biegun és Shay Zanco először érkeznek a divathétre. Ismert street style fotósok is helyet foglalnak a közönség soraiban, Despi Naka mellett Pat Domingo-val a Fashion Hub egyes programjain találkozhatnak az érdeklődők. A nemzetközi véleményvezérek mellett több szakmai szereplők, showroom és multibrand store tulajdonosok is ellátogatnak a BCEFW-re, amely tovább bővíti a bemutatkozó márkák lehetőségeit.
A Millenáris Nemzeti Táncszínházban megrendezésre kerülő Fashion Hub kötetlen, élvezetes és minden korosztálynak érdekes formában prezentálja a divat- és kreatívipar aktuális trendjeit és kérdéseit, különös tekintettel a digitális tervezésre, divatfotográfiára, sminktechnikákra, valamint a nemzetközi karrierlehetőségekre.
A divathetet idén egy több mint 35 eseményből álló, színes side event sorozat kíséri – a BCEFW teljes ideje alatt Budapest különböző pontjain és egy vármegyeszékhelyen kerekasztal-beszélgetések, workshopok és stúdiólátogatások várják az érdeklődőket. Az eligazodást a nyomtatott Fashion Map térkép segíti, amely jelentősen megkönnyíti a divattúra útvonalának megtervezését. Bár a legtöbb side event és Fashion Hub program ingyenes, egyes események előzetes regisztrációhoz és részvételi díjhoz kötöttek, a részletek a BCEFW honlapján és a szervező partnerek online platformjain ellenőrizhetőek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.