BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Pepsico logo is seen at the office building in Krakow, Poland on February 22, 2024. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Vezekelhet túlcukrozott termékei miatt a PepsiCo

Beperelhetik a PepsiCót a túlédesített termékei miatt egy amerikai szövetségi bíró szerint. A bíró úgy találta, hogy a PepsiCo marketingkampánya és a Gatorade fehérjeszeleteinek a csomagolása is megtévesztő.

A PepsiCo beperelhető, amiért a Gatorade fehérjeszeleteit jótékony hatásúnak tünteti fel, holott azok több cukrot tartalmaznak, mint fehérjét – döntött egy amerikai szövetségi bíró, megállapítva, hogy ezekben a termékekben még egy tipikus csokoládészeletnél is több cukor van.

Pepsico logo is seen at the office building in Krakow, Poland on February 22, 2024. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
A Pepsi gyártója megtévesztette a fogyasztókat / Fotó: AFP

Az amerikai élelmiszer-, snack- és üditőitalgyártó céget azzal vádolták meg tavaly szeptemberben, hogy megsértette az amerikai szövetségi és állami fogyasztóvédelmi törvényeket azzal, hogy a Gatorade proteinszeletekhez kapcsolódó marketingkampányát aköré szervezte, hogy a termék egészséges, és fogyasztása a szervezetre jótékony hatású. 

A cég azt állította, hogy a szelet „segít az izmok újjáépítésében”, „a profik használják”, és mindez „tudományosan alátámasztott”. Casey Pitts kaliforniai kerületi bíró szerdán úgy találta, hogy

a PepsiCo marketingkampánya és a fehérjeszelet csomagolása is megtévesztő.

Három egészségtudatos testépítő csoportos keresetében azt állította, hogy a szeletek valójában „dúsított szemétnek” tekinthetők. Ezekben úgy van 20 gramm fehérje, hogy közben 29 gramm cukrot tartalmaznak, ráadásul abból is 28 gramm a hozzáadott cukor. Ez a mennyiség több, mint az a 25 gramm, amit az American Heart Association napi bevitel felső határának ajánl a – nők számára.

A felperesek szerint a hozzáadott cukor túlzott fogyasztása összefügg az elhízás, a cukorbetegség és a szív- és érrendszeri betegségek magas arányával. Azt mondták, hogy nem vásároltak volna Gatorade szeleteket, vagy kevesebbet vettek volna, ha ismerték volna azok tápanyagtartalmát. A felperesek kártérítést követelnek.

January,8,,2022.,New,York,,Usa.,Chocolate,Whey,Protein,Bar
 A PepsiCo marketingkampánya és a Gatorade fehérjeszeleteinek a csomagolása is megtévesztő / Fotó: Shutterstock

A Pepsi, a Mirinda, a 7up és a Lay’s gyártója megalapozatlannak nevezte a megtévesztésre vonatkozó állításokat, mivel a szeleteket nem nevezte egészségesnek vagy alacsony cukortartalmúnak. A bíró azonban úgy találta, hogy

a fogyasztók nem biztos, hogy könnyen értelmezni tudják a címkéken szereplő cukortartalmat, és félrevezető lehet a számukra, hogy a PepsiCo „tudományosan alátámasztottnak” nevezte az állításait.

A bíró ugyanakkor arról is határozott, hogy a PepsiCo tehet az egészségre és fehérjetartalomra vonatkozó állításokat, összhangban a törvényekkel. Felhívta a figyelmet arra, hogy az élelmiszer-engedélyezési hatóság (FDA) szerint a magasabb cukortartalom nem zárja ki azt, hogy egy terméket egészségesnek lehessen címkézni.

Maia Kats, a felperesek ügyvédje elmondta, hogy üdvözölik a döntést, és folytatják a kártérítési igényük érvényesítését – jelentette a Reuters.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.