A Google új szolgáltatást vezetett be a héten, amelynek célközönsége a vállalati szektor. A technológiai óriás elérhetővé tette a .meme domaint, felárért. A korai hozzáférési időszak első napján, kedden egy domain névért 12 520 dollárt kértek egyéves jogosultságért, ami csütörtökre 20,12 dollárra csökkent. A díj december 5-re folyamatosan az éves alapdíjra csökken.
A lehetőség azoknak a cégeknek jöhet jól, amelyek nyitnak az 1995 és 2010 között születettek, azaz a Z generáció felé. Ezeket a vállalatokat a korosztály fiatal influenszerei sokszor trendi mémekkel és pimasz hozzáállással népszerűsítik, amellyel a márkát személyesebbnek érezhetik.
A Google a keddi bejelentésében úgy definiálta a szolgáltatást, hogy
a .meme segít a nevetésben, az önkifejezésben és az ötletterjesztésben.
A Gizmodo véleménycikke felhívja a figyelmet arra a furcsaságra, hogy míg a mémek tulajdonos nélküli ötletek és viccek, amelyeket az internet népe alakít, addig a Google .meme koncepciója tulajdonjogot ad a népszerű mémeknek, azaz kiárusítja az online kultúrát, és visszaél vele.
„Akár egy nehezen megfogható érzelmet fejeznél ki, akár a puszta véletlenszerűségben gyönyörködsz, akár egy társadalmi mozgalmat indítanál, már alig várjuk, hogy lássuk, hogyan használod önkifejezésre a .meme domaint” – írja a Google.
Néhány vállalat már igényelte is az első ilyen kiterjesztéseket, tízből négy macskás mém. Külön weboldalt kapott Nyan Cat és Grumpy Cat is.
A mém az államvezetőket is elérte. Míg Hszi Csin-ping kínai elnök bosszankodott miatta, addig Orbán Viktor inkább használta a Twitterén, és arra egész Európa felfigyelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.