A kölni debütálás után délebbre veszi az irányt a magyar válogatott, ugyanis június 19-én a házigazda Németország ellen, majd néhány nappal később a Skót válogatott ellen is a baden-württenbergi városban lépnek pályára. Ugyan ezek a meccsek még messze vannak, de
az időjárás-előrejelzés változatlanul csapadékos időt ígér.
Ami biztos, hogy az itthoni hőhullámnál hűvösebb lesz, ami nagy valószínűség szerint a csapatok számára alapvetően jó hír.
Stuttgart a magyarok számára leginkább a minőségi autóiparáról lehet ismert.
A nagyjából 600 ezres városban van a Mercedes-Benz központja, a patinás autógyártó a stadion névadó szponzora is.
1933-ban építették a Mercedes-Benz arénát, amely a VfB Stuttgart otthona. A városi csapat a Bundesligában játszik, érdekesség, hogy a VFB 47 ezer tagjával Németország legnagyobb sportklubja. Emellett a Bundesliga örökös tabelláján az ötödik helyet foglalja el.
A magyar válogatott meccseire pillanatok alatt elfogytak a jegyek, hiába akartak tömegek kimenni az összecsapásokra. Ugyanakkor
azok a rajongók jártak a legjobban, akik Stuttgartba kaptak jegyet, ugyanis a délnémet város legalább kétórányi autózással közelebb van, mint Köln.
Stuttgartba – a pihenőidőket nem számolva – nagyjából kilenc óra alatt ki lehet érni. Persze ez az idő megnyúlik a határellenőrzések miatt, mostanra tisztázódott, hogy a német hatóságok a személyautókat is ellenőrizni fogják a torna ideje alatt. Az út Münchent is érinti, ahol mindenképpen érdemes megállni és megkóstolni a helyi söröket, nem mintha Stuttgartban nem lennének megfelelő nedűk…
Stuttgart a hatodik legnagyobb város Németországban,
közigazgatási határán belül valamivel több, mint 600 ezren laknak, de több mint 5 millióan élnek az agglomerációban,
a környék Németország legnagyobb, szinte egybefüggően lakott része. A város és térsége a GDP alapján folyamatosan Európa húsz legfejlettebb régiója között van. Ez érthető is, ugyanis a Mercedes mellett a Porsche, a Bosch, és a Daimler AG székhelye is itt van.
Bár az egyik legnagyobb török kisebbség Kölnben él, Stuttgartban is sok a bevándorló. Már az ezredfordulón is lakóinak 40 százaléka és az öt év alatti gyerekek több mint fele külföldről származott. Reptere Németország hatodik legforgalmasabb légikikötője.
A város legalább olyan régi gyökerekkel rendelkezik, mint amennyire modern iparágak otthona. Fontos mezőgazdasági terület volt a Neckar-völgye már a Krisztus előtti időkben is, a Római Birodalom Kr. u. 83 környékén meghódította a területet, akkor vált Stuttgart regionális központtá. A mai Stuttgart alapjait a 10. században rakták le, 1806-tól a Württembergi Királyság központja volt.
A második világháborúban a város súlyos rombolást szenvedett el, a szövetségesek pusztító légitámadásokat mértek a városra és annak – már akkor is jelentős – gépjárműgyárára.
A világháború után azonban hamar újjáépítették, és ipari, illetve kulturális központtá vált, ahol egyetem is működik. Érdekesség, hogy a város újjáépítésekor a törmeléket a Birkenkopf nevű hegyre hordták, amely ennek következtében 42 métert emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.