Kanton (Guangzhou) 2027-ig több mint 10 milliárd jüant (több mint 498 milliárd forint) fektet be az alacsony magasságú gazdaságba. Az összeget repülő autók, drónok és légi taxik infrastruktúrájának kiépítésére fordítják, például mint 100 fel- és leszállási pontot építenek ki. Peking a gazdaság felpörgetésének egyik eszközét látja az iparágban, míg a 15 milliós nagyváros ennek egyik csomópontja lenne.
A Nikkei Asia emlékeztet rá, hogy a település két olyan cégnek (Xpeng AeroHT, EHang) is otthont ad, amelyek elektromos meghajtású, függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) járműveket fejlesztenek. Ugyanakkor nem Kanton az egyetlen város, ami hasonló lépésre szánta el magát: Sencsenben 600 leszállópad épül jövőre, miután márciusban sor került az első, emberek szállító tesztrepülésre.
A tervek szerint a repülő taxik 2026-tól lesznek elérhetőek a nagyközönségnek. Az ágazat akár 500 milliárdos dolláros pluszt is adhat a kínai gazdaságnak, így aztán érthető a városok igyekezete. Ugyanakkor az érintetteknek számos engedélyt kell beszerezniük, ráadásul a hatóságoknak is új módszereket kell kidolgozniuk a friss technológia miatt.
A VTOL-eszközök kifutópálya nélkül képesek helyben fel- és leszállni, idesorolhatók a helikopterek is. Az elektromos meghajtású VTOL-járműveket eVTOL-nak nevezik. Ezek jóval precízebbek és halkabbak a helikopterekhez képest, így ideálisak lehetnek a légi taxis és repülő autós megoldásokhoz. A technológia fejlesztés alatt jár és egyre futurisztikusabb, működő eszközöket mutatnak be.
Az előrejelzések szerint a következő években megszaporodhatnak a repülő autók és motorok, amelyeket eleinte csak a vállalatok és a leggazdagabbak engedhetik meg maguknak. Viszont addig taxizás akár a szélesebb közönségnek is elérhető lehet, amihez érdemes hozzátenni, hogy a magánrepülőgépekhez és helikopterekhez képest jóval olcsóbbak.
Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, másfél éve előrendelhető lett az első repülő autó, az Alef Aeronautics A típusú modellje. A 300 ezer dollárba – több mint 108 millió forint – kerülő elektromos jármű a tervek szerint 2025-ben kerül forgalomba, szárazföldön több mint 300, levegőben pedig 177 kilométert képes megtenni egy-két utassal. A vállalat szerint idén márciusig 2850-an rendelték elő a járművet.
Kínai kézbe került a szlovák repülőautó-projektA szlovák Klein Vision eladta a repülőautó-technológiáját egy kínai cégnek. Az AirCar egy működő gép, amely autóból körülbelül két perc alatt képes repülőgéppé változni. A szlovák társaság működő prototípust is készített belőle, a helyi közlekedési minisztérium pedig légialkalmassági bizonyítványt is kiállított neki. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.