BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bizakodik a SsangYong importőre

A csődvé­delemért folyamodó SsangYong pénzügyi válsága a csúcsformájában érte a magyarországi értékesítést. Az impor­tőr Wallis Automotive Europe biztos benne, hogy a dél-koreai konszern partnerei a hosszú távú megoldásban érdekeltek, és a márka a piacon marad.

Bizakodó a jövővel kapcsolatban, és folytatja az ügyfelek kiszolgálását a SsangYong hivatalos importőre Magyarországon, a már megrendelt autók és az alkatrészek is a vevők tulajdonába kerülnek – erről az érintett cég, a Wallis Automotive Europe Kft. (WAE) ügyvezető igazgatóhelyettese, Bihari Pál beszélt a Világgazdaságnak.

Arra is kitért, hogy a korábbiakban bejelentett új modellek, illetve a SsangYong első teljesen elektromos konstrukciója is az előzetes tervek szerint érkezik:

az új Tivoli Grand és az új Rexton gyártása jövő februárban kezdődik, a Korando EV-é nem sokkal később, 2021 második negyedévében indul.

A WAE helyzetjelentése annak fényében optimista, hogy a dél-koreai gyártó a napokban csődvédelemért folyamodott, miután fizetésképtelenné vált a hitelezői felé. A nemzetközi sajtó beszámolói szerint a SsangYong az öt hónapos haladék lejártát követően sem tudta rendezni egy 150 millió dolláros kifutott adósságát a hazai és külföldi pénzintézeteknél.

Fotó: SeongJoon Cho/Bloomberg/Getty Images

A híradásokban az is szerepelt, hogy az idei szeptember 30-i állás szerint a konszern a nettó 1,54 milliárd dolláros vagyona mellett 1,45 milliárdos tartozást halmozott fel.

Igaz viszont, hogy tegnap a szöuli csődbíróság úgy döntött, 2021. február 28-ig elhalasztja a csődeljárás megkezdéséről szóló döntést. Ezzel kapcsolatban Bihari Pál arra hívta fel a figyelmet, hogy a SsangYong Motor Company de­cember 21-én elindította az úgynevezett Autonóm reorganizációs támogató programot (ARS), amelyet a dél-koreai cégbíróság tegnap jóváhagyott.

Az ARS nagyon hasonló az Egyesült Államokban ismert Chapter 11-hez, azaz három hónapig a cégnek lehetősége nyílik újrastrukturálni a tartozásait és megállapodni a hitelezőivel.

Fontos, hogy ezalatt a gyártó folytatja a normál működését, tehát továbbra is zajlik a termelés, az autók leszállítása és az alkatrészellátás. Miután a társaság megállapodik a tartozásairól, a reorganizációs folyamat lezárul, majd a márka reputációjának sérülése nélkül visszaállhat a szokásos üzletmenet. A WAE ügyvezető igazgatóhelyettese megjegyezte, hogy folynak tárgyalások egy új potenciális befektetővel, az ARS pedig lehetőséget teremt a megállapodás megkötésére.

Biztosak vagyunk benne, hogy mindegyik, a SsangYonggal kapcsolatban álló fél érdeke, hogy hosszú távú megoldást találjon a jelenlegi helyzetre,

beleértve a pénzügyi partnereket – például a Ko­reai Fejlesztési Bankot, a J. P. Morgant, a BNP Paribas-t –, a tulajdonosokat, kiváltképp a többségi tulajdonos Mahindra & Mahindra vállalatot, az új potenciális befektetőt, a beszállítókat, valamint a dél-koreai kormányt is – fogalmazott.

grafikon ssangyong

Miközben a SsangYong globálisan a megmaradásáért küzd, Magyarországon az importőr az idén felért a csúcsra. A 2020-as év rekordeladást hozott: az első 11 hónapban 831 SsangYong modellt helyeztek forgalomba itthon, ami a 2019-es évhez képest 96 százalékos növekedés, valamint 0,62 százalékos pia­ci részesedés.

Mindez a teljes piac 18,47 százalékos visszaesésének fényében különösen figyelemre méltó eredmény. A WAE az AutoWallis csoport tagja, 2012-ben vezette be a távol-keleti márkát Magyarországon és Romániában, amelyet 2018-tól Csehországban és Szlovákiában is forgalmaz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.