Extrémnek értékelte az elmúlt hétvégét a Világgazdaságnak Balatoni Judit, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének (MBSZ) főtitkára.
A több hónapos zárva tartás után megnyíló teraszokat a vendégek megrohamozták, ez pedig jócskán lenyomta a bevásárlóközpontok elmúlt időszakban tapasztalt látogatottságát.
Egy olvasói fotó szerint a budapesti Árkád az Örs vezér téren gyakorlatilag kiürült a múlt szombaton, miközben előzőleg tömegek keresték fel. A 61 bevásárlóközpontot és 145 hipermarketet képviselő MBSZ főtitkára elmondta, hogy a terasznyitás elhelyezkedésüktől függően gyűrűzött be a bevásárlóközpontok működésébe.
A szabadtéri újranyitás generálta látogatószám-változás azoknál a plázáknál jelentkezett erősebben, amelyeket eddig sokan látogattak hétvégenként.
Balatoni Judit ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez a hatás csak átmeneti.
A bevásárlóközpontok kihasználtságát több tényező befolyásolja. Sokéves tapasztalat, hogy a jó idő beköszöntével a hét végi forgalmuk csökken. A tavaszi, nyári jó idővel beindul például a balatoni szezon, a nagyobb városok kiürülnek. Ez az összefüggés az éttermek külső teraszainak mostani nyitásától függetlenül is jelentkezett volna, a felfokozott állapot viszont a szokásos negatív következményt ezúttal a sokszorosára növelte.
Mint az MBSZ főtitkára emlékeztetett, a bevásárlóközpontok április végi látogatottságát az is visszafogta, hogy a hónap elején rendezték meg a Glamour-napok akciót, az ilyenkor biztosított kedvezményes vásárlási lehetőség pedig sokakat arra ösztönzött, hogy a fontos és előre tervezett vásárlásaikat is ekkorra időzítsék.
A járványhelyzet alatt – a korábbi tájékoztatások szerint – a plázák látogatottsága 20–40 százalékkal esett, az üzemeltetőknél keletkező anyagi visszaesés egyelőre nem is becsülhető.
Balatoni Judit szerint ahhoz, hogy a plázák forgalma helyreállhasson, elengedhetetlen az éttermek és ételudvarok, mozik, fitnesztermek nyitása.
Nagyon várjuk, hogy a bevásárlóközpontok újra a teljes szolgáltatási körrel tudják fogadni a látogatókat, minden bevásárlóközpont-üzemeltető bízik a mihamarabbi, teljes nyitásban
– mondta. Ehhez a négymilliós átoltottságot kell elérni, ami jó eséllyel péntek-szombat táján következhet be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.