Mintegy bruttó tízmilliárd forintjába kerülne a Budapesti Közlekedési Zrt.-nek (BKV), ha teljesítené a szakszervezetek követelését, és végrehajtaná 2020 januárjától az általuk kért 15 százalékos bérfejlesztést. Nem véletlen, hogy Karácsony Gergely főpolgármester a múlt héten úgy fogalmazott az érdekképviseletek igényével kapcsolatban, hogy a fizetésemelés mértéke nem tartható. Ennek finanszírozásához ugyanis Budapestnek, mint a BKV százszázalékos tulajdonosának, nincs pénze.
Lapunk információi szerint a jövő évi üzleti terv első verziójában a ráfordítások megközelítik a 150 milliárd forintot – bérfejlesztések nélkül –, ehhez a forrás biztosítása már eleve kérdéses.
A cég működésére rálátó forrásaink szerint a főváros egyedül nem fogja tudni megoldani a BKV-nál a bérek rendezését,
az egyetlen útnak az látszik, ha a kormány besegít. Karácsony Gergely arról is beszélt, hogy elfogadható kompromisszumra fognak törekedni az ügyben, ám értesülésünk szerint a tömegközlekedési vállalat szakszervezetei részéről nem lehet rugalmasságra számítani. A tagság mintegy 80 százalékát képviselő, egymással partnerségben álló Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) nem fog elállni a 15 százalékos bérfejlesztéstől, és egyelőre a 10 százalékos dolgozói felhatalmazással rendelkező Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) is hasonló emelést akar elérni. Az utóbbi gyenge láncszem lehet a szakszervezeti oldalon, mivel egykori elnökük,
Nemes Gábor a napokban a BKV igazgatóságában kapott pozíciót.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.