Folyamatosan végzi a személytaxi-szolgáltatás ellenőrzését a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt., és változatlanul jelentős számú jogsértést tapasztal – közölte a Világgazdasággal a BKK, amelynél kilenc ellenőr végzi e feladatokat, együttműködve a hatóságokkal. (Az nem derül ki a BKK válaszából, hogy ez elegendő létszám-e vagy sem, korábban a taxis-érdekképviseletek is arra panaszkodtak, hogy a kevés ellenőr miatt harapódzhatnak el a szabálysértések.)
A „trükközések köre” az elmúlt évek során szinte semmit sem változott: az árdrágítás, az órapörgetés még mindig előfordul, és továbbra is vannak olyanok, akik úgy taxiznak, hogy hiányzik az ehhez szükséges jogosultságuk, esetenként a felszerelés sem felel meg az előírásoknak (például nincs POS-terminál vagy utastájékoztató az autóban), sőt olyan vállalkozó is akadt, aki megtagadta az ellenőrzést.
A BKK tavaly több mint száz alkalommal tárt fel viteldíjjal kapcsolatos visszaélést az ellenőrzések során, emellett több mint százötven, a BKK által feldolgozott panaszbejelentés érkezett a taxis által kért túlzott viteldíjra. A jogosultság körében mintegy hetven alkalommal tártak fel hiányosságot. Ezek csaknem felében a BKK ellenőreinek közreműködésével vették le a gépjármű rendszámát a taxiszolgáltatási jogosultság körében feltárt súlyos jogsértés miatt.
A BKK ellenőrzéseket végez, intézkedési joga nincs, viszont intézkedési indítványokat tesz a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságoknak – hangsúlyozta a társaság. Súlyos jogsértésnek számít – amelynek elkövetése miatt a hatóság leveteti a rendszámot, és bevonja a forgalmi engedélyt –, ha valaki a megfelelő engedélyek nélkül végez személytaxi-szolgáltatást, míg például rendőrségi feljelentéssel járó szabálysértés/bűncselekmény a taxióra befolyásolásával elkövetett csalás, az utasok megkárosítása.
A szabálysértések visszaszorítása érdekében (a meglévő jogszabályok alapján) szankcionálni kell az elkövetőket, és el kell tiltani a piactól azokat, akik nem oda valók – mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Kissé növekedett a taxik száma: a korábbi években nyilvántartott 5000 taxihoz képest 2017-ben 5500 körül volt a taxik száma Budapesten. A BKK úgy látja, hogy a kiszámítható és egységes viteldíj eredményeként az utasok szívesen veszik igénybe a taxiszolgáltatást. Ám a taxisok inkább azokat az utasokat részesítik előnyben, akik előzetes rendelés nélkül, az utcán ülnek be az autóba; ilyen esetekben azonban nem jelentkeznek be a taxitársaságok diszpécseralkalmazásába. Emiatt a társaságok kevéssé tudnak eleget tenni a rendeléseknek, így az utasok azt érzékelhetik, hogy rendeléssel nehézkes taxihoz jutni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.