Számos nagyvállalat alkalmaz beléptető rendszert az épületeken belüli mozgás ellenőrzésére és az illetéktelenek távol tartására. Az ilyen rendszerek lényege, hogy a kapuknál, ajtóknál felszerelt berendezések csak azok számára nyitják ki az adott átjárót, akik belépésre jogosító kártyával rendelkeznek.
Mivel minden kártya egy meghatározott személyhez tartozik, a beléptető rendszerekkel akár az is megállapítható, melyik dolgozó éppen hol tartózkodik, vagy egy adott munkanapon hol járt a vállalathoz tartozó irodák, épületek közül.
A beléptető rendszer ugyanakkor nem csak a biztonság növelésére vagy az ellenőrzésre használható. A kártyaolvasók a be- és kilépések időpontját is rögzítik, ami a munkaidő-nyilvántartáshoz is felhasználható. Ez minden vállalat számára törvényben előírt kötelezettség, de ha a beléptető rendszer automatikusan átadja az adatokat a munkaidő-nyilvántartó szoftvernek, sok idő és munka megtakarítható.
Mivel a ledolgozott munkaidő képezi a bérszámfejtés alapját, a megfelelően feldolgozott időadatok a bérszámfejtő szoftverbe is átadhatóak, így jelentős adminisztrációtól és hibalehetőségtől kímélik meg a HR-t.
Speciális szoftver kell
A nyers ki- és belépési azonban adatok önmagukban nem elegendőek. A munkabér kiszámításához, a túlórák, műszakpótlékok kezeléséhez a vállalati munkarendek, beosztások, valamint a szabadság és táppénz adatai is szükségesek. Mi kell ahhoz, hogy a beléptető rendszerből nyert információk felhasználhatók legyenek a munkaidő-nyilvántartás és a bérszámfejtés elkészítéséhez?
Speciális szoftver, amit bevezetésekor alapos munkajogi ismeretek birtokában paramétereztek, és amely képes a más rendszerekből érkező adatok feldolgozására. Ennek hiányában a bérszámfejtés csak kézi beavatkozással, sok hibalehetőséggel végezhető, így a számfejtett juttatások sok esetben nem felelnek meg maradéktalanul az előírásoknak.
Amennyiben egy vállalat elektronikus megoldás bevezetését fontolgatja, érdemes olyan szoftvert választani, ahol a munkaidő-nyilvántartás, a bérszámfejtés és a személyügyi nyilvántartás integrált rendszert képez. Ilyenkor csak egy adatbázisra van szükség, az új dolgozót például elegendő a személyügyi nyilvántartásba felvenni, onnan a bérszámfejtő- és a munkaidő-nyilvántartó rendszerbe is szinkronizálódnak az adatai.
A megoldás további előnye, hogy a vállalat vezetői számos olyan kimutatást kérhetnek le, amelyek elősegítik a hatékonyság növelését, a túlórák és bérköltségek tervezését.
A legújabb rendszerekhez már webes önkiszolgáló felületek is tartoznak, amelyen keresztül a dolgozók jelezhetik szabadságigényüket vagy vezethetik jelenléti ívüket. Ilyen például a
href="http://www.nexon.hu/megoldasok/nexontimebeleptetesesmunkaidonyilvantar
tas/?utm_source=VG_Online&utm_medium=pr_cikk&utm_content=nexONTIME&utm_campa
ign=nexONTIME">nexONTIME munkaidõ-nyilvántartó szoftver amely nem csak a beléptető rendszerek vezérlésére képes, hanem a folyamatos frissítésnek köszönhetően mindig megfelel az aktuális munkajogi előírásoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.