BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Továbbra is nyeregben az Apple: már az első negyedévben bevételi rekord született!

Dinamikus növekedést produkált az elmúlt években az Apple minden általuk képviselt szegmensen belül, így bár sokan zsákutcának tekintették bizonyos lépéseiket, azonban az eredmények végül mindig őket igazolták.

Dinamikus növekedést produkált az elmúlt években az Apple minden általuk képviselt szegmensen belül, így bár sokan zsákutcának tekintették bizonyos lépéseiket, azonban az eredmények végül mindig őket igazolták. Aktuális pénzügyi beszámolójukból például megtudtuk, hogy olyan jól indították a 2020-as pénzügyi esztendőjüket – mely naptári számítás szerint 2019 utolsó negyedévét jelenti –, hogy azzal minden korábbi rekordjukat megdöntötték.

Rengeteg pénzt hozott a karácsony

Az Apple Inc. történetének eddigi legjobb eredményeit produkálta az aktuális üzleti esztendő első negyedéve, lévén a kérdéses időszakban 91,8 milliárd dolláros értékesítési árbevételt tudott elkönyvelni az amerikai gigavállalat, mely 9 százalékkal több az egy évvel korábban mért 84,3 milliárd dollárhoz viszonyítva. Korábban a kínai forgalom csökkenése miatt kiszámíthatatlan volt, hogy milyen eredményekkel zárja 2019 végét a cupertinói óriás, azonban Ázsiában javult a helyzet, így a korábbi 13,2 milliárd dollár helyett 13,6 milliárd dolláros forgalmat tudott generálni a régióban az Apple, de Amerikában szintén jelentős emelkedést produkáltak, mondhatni a legnagyobbat!

Míg ugyanis a teljes észak-amerikai régióban egy évvel korábban a cég mindössze 36,9 milliárd dollárt termelt, addig a karácsonyi időszak idén 41,4 milliárd dollárt hozott nekik, miközben Európában szintén emelkedtek a számok. Itt azért nyilván nem volt akkora kiugrás, mint a tengerentúlon, de a 2018 karácsonya környékén mért 20,3 milliárdhoz mérten az év utolsó trimeszterében így is 23,2 milliárd dollár folyt be a vállalatnak.

Ismét nőttek az iPhone-eladások

A 2020-as pénzügyi év első három hónapjából fakadó bevételi rekord természetesen megmutatkozott az Apple nyereségén is, hiszen míg egy esztendővel korábban 19,9 milliárd dollárt tudtak könyvelni, addig most 22,2 milliárd dollárra nőttek az eredmények. Ennek hatására a részvények is az egekbe ugrottak, hiszen a 2018-as 4,18 dolláros átlagárhoz mérten 2019 végére 4,99 dollárra nőttek, azaz 19 százalékkal emelkedtek a számok.

Fotó: VG / PR

Mindez főként annak volt köszönhető, hogy több évnyi egy helyben toporgás után az Apple tavaly egy olyan okostelefont tett le a rajongók elé, mely valamiért jobban kielégítette az általános igényeket. Ezzel többhónapnyi csökkenés után a negyedévben 7,6 százalékkal emelkedtek az iPhone-eladások, és csak ebből 55,9 milliárd dollár bevétele származott a cégnek, szemben az egy évvel ezelőtti 51,9 milliárd dollárhoz viszonyítva, noha az Apple továbbra sem publikálta, hogy ezt milyen termékszám mellett sikerült teljesíteniük.

Az okostelefonos iparág mellett az Apple a 2020-as pénzügyi esztendő első negyedévében minden szegmensben kisebb-nagyobb emelkedést tudott produkálni. A korábbi 7,3 milliárd dollárhoz képest például most 10 milliárd dollárt kerestek a különféle okos háztartási berendezésekkel, valamint a viselhető számítástechnikai eszközökkel, de az Apple Music és az iCloud előfizetéses szolgáltatások bevétele is emelkedett. Ezen a téren 17 százalékos növekedésről beszélhetünk, mégpedig 12,7 milliárd dolláros végösszeggel, ami leginkább annak köszönhető, hogy közel 500 millióra emelkedett az előfizetők száma.

Negatív eredményeket egyedül a táblagépes iparág hozott az Apple számára. Bár drasztikus csökkenés itt sem volt, azonban a korábbi 6,7 milliárd dollárról 5,9 milliárd dollárra apadt a bevételek mértéke, ami 11 százalékos lejtmenet.

Mit hoz a jövő?

Mint minden pénzügyi jelentésében, úgy az Apple az aktuális beszámolójában is előre pillantott egy kicsit a jövőbe. Ebből kiderült, hogy a második pénzügyi negyedévben – ami naptári időszak szerint a jelenleg zajló 2020. január és március közti időszak – tovább növelik majd bevételeiket, ezáltal a tavalyi 58 milliárd dollárhoz viszonyítva 63-67 milliárd dolláros értékesítési árbevételt remélnek. Az első trimeszter 35,2 százalékos bevételarányos bruttó jövedelmezőséget így 38-39 százalék körül becsülik, de szolgáltatásaik terén egyaránt folyamatos növekedést remélnek, ezáltal szeretnék, ha az év végére már 600 millió előfizető használná őket.

Mi a helyzet Magyarországon?

Mivel az Apple regionálisan nem közli üzleti eredményeit, ezért Nagy Gábort, a budapesti iSamurai Szerviz tulajdonosát kérdeztük meg, hogy itthon mi várható a jövőben a cupertinói óriás termékei kapcsán. Gábor kiemelte, hogy miközben hazánkban még mindig nagy kereset van a használt iPhone modellekre, a háttérben egyre többen várják az idei évben esedékes, és egyre több helyen megszellőztetett iPhone SE 2 megjelenését, mely sokak szerint iPhone 9 név alatt érkezik, és gyakorlatilag egy erős, aktuális, mindemellett pedig megfizethető modernizált készüléket kínál a vásárlóknak, akik évek óta valami hasonló ajánlatra várnak.

Ha valóban megjelenik ez az olcsó modell, akkor itthon jelentős mértékben megnövekednek az előttünk álló hónapokban az iPhone-eladások, miközben sokan várják az őszi újgenerációt is, amivel egyetemben Gábor szerint, mint minden évben, úgy idén is biztosan megnövekszik a kereslet a korábbi használt modellekre. Kiemelte, hogy ezen a téren kulcsfontosságú, hogy olyan szerviztől és márkabolttól szerezzük be leendő készülékünket, mely garantáltan ellenőrzi és átvizsgálja, valamint frissíti eladás előtt használt termékeit, hiszen egy problémás iPhone miatt mélyen a zsebünkbe nyúlhatunk a későbbiekben. Pláne abban az esetben, ha nem sikerül egy megbízható szervizt találnunk a javításhoz, ahol jó minőségű alkatrészekkel és gyors határidőkkel dolgoznak, hiszen az itthoni szervizhelyzet még mindig jelentős lemaradásban van a nyugati országokhoz viszonyítva.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.