A Continental technológiai vállalat fontos lépést tesz az ipari szabvánnyá válás felé a HiTemp légrugóival. Egy közismert svéd haszongépjármű-gyártó alapfelszerelésként látja el teherautóinak vezetőfülkéit hengeres légrugókkal, melyek könnyedén kiállják a –40 és +100 Celsius-fok közti hőmérsékletet. A projektet egy piacvezető lengéscsillapító-gyártóval szoros együttműködésben hajtják végre. A feladatokból a magyar szakemberek is kiveszik a részüket.
A Continental nyíregyházi gyárában, a Contitech Magyarország Kft.-nél a „Refurbishment” szolgáltatás keretében jellemzően a membránt cserélik új alkatrészre, miközben a régi fémeket ellenőrzés, tisztítás és új felületkezelés után újra összeszerelik, és ha szükséges, cserélik. Az eljárás során a fémek általában sértetlenek és ismételten felhasználhatók lesznek.
A kamionsofőrök gyakran hatalmas távolságokat tesznek meg – nem is beszélve a járművekről, melyek teljes élettartamuk alatt különböző régiók és éghajlati övezetek széles skáláját tapasztalják meg. Azért, hogy a vezetőfülke biztonságos és kényelmes legyen a skandináv vagy az orosz tél hidegében vagy éppen Spanyolország, Észak-Afrika, sőt akár Dél-Ázsia nyári melegében egyaránt, a Continental kifejlesztette a HiTemp megoldást, amely még extrém hőmérsékleten is megbízhatóan működik.
A légrugók megfelelnek a teherautó-alkatrészek által felállított egyre nagyobb igényeknek: a szigorúbb emissziós előírások következtében sokkal nagyobb mértékben melegszik fel a motortér, ami rendkívül forró működési feltételeket eredményez. A hengeres légrugók előnye: könnyebb hőkezelést tesznek lehetővé, és a gyártó számára nagyobb rugalmasságot kínálnak a vezetőfülke felfüggesztésének kialakítása során. Nincs szükség hőpajzsra, hogy megvédje a légrugókat az intenzív hősugárzástól. Ennek köszönhetően a rugós megoldás jelentősen olcsóbb is, mint a korábbi lehetőségek, továbbá a kevesebb üresjárat, illetve az alacsonyabb javítási költség további előnyöket is jelent.
„Az a tény, hogy ügyfelünk ezentúl a teljes teherautó-flottájába a mi hőmérsékletálló hengeres légrugómodellünket fogja szerelni alaptartozékként, nemcsak alátámasztja azt a stratégiánkat, melynek célja a termék előtérbe helyezése volt a partnerek és a vásárlók számára, hanem egyben fontos lépés afelé is, hogy a HiTemp hengeres légrugó iparági szabvánnyá váljon a haszongépjármű-szektoron belül” – mondja Holger Brüning, a Continental haszongépjármű eredeti berendezések területének légrugós rendszerekért felelős igazgatója. „A szélsőséges hőmérsékleti viszonyok között is kiválóan működő hengeres légrugók nemcsak a magas hőmérsékleten történő alkalmazás során biztosítanak jelentős javulást, hanem növelik a megengedett tartományt mínusz fokban is. Mindemellett a borítás pedig az extrém hosszan tartó igénybevételt is kiállja.”
A hengeres légrugó alapját képező innovatív gumikeverék mellett, amely a dinamikus rugalmasság és a hőállóság szempontjából nagy teljesítményű kötéssel rendelkező magas hőmérsékletű elasztomereken alapul, a hannover-vahrenwaldi üzemben történő továbbfejlesztett gyártási folyamat is fontos szerepet játszik a megemelkedett teljesítményben.
„A jövőben egészen biztosan növekedni fog a kereslet HiTemp légrugóink iránt, és ez a kereslet egyre csak fokozódni fog. Ezért szisztematikus befektetésekkel fejlesztjük gyártási folyamatainkat és folyamatosan bővítjük termelési kapacitásunkat” – mondja Brüning.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.