BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ma már az illetékbefizetés is csak pár kattintás! (x)

Az Elektronikus fizetési és elszámolási rendszer nyújtotta szolgáltatás (EFER szolgáltatás) lehetővé teszi az állampolgárok számára, hogy bárhonnan, bármikor, elektronikus úton teljesíteni tudják a közigazgatási intézményekkel szemben fennálló fizetési kötelezettségeiket.

A tél beköszöntével - a biztonságos közlekedés érdekében – a motorunkat eltesszük a garázsba pihenni. Érdemes figyelembe vennünk, hogy a téli hónapokra célszerű a járművet hivatalosan is kivonni a forgalomból, így erre az időszakra nem kell fizetnünk a kötelező járulékokat és a biztosítást sem. Vajon megoldható, hogy ügyünket teljeskörűen online, sorban állás nélkül intézzük úgy, hogy a hozzátartozó illetéket és díjakat elektronikusan fizessük be?

Éppen az ilyen élethelyzetekben nyújthat segítséget az Elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER), amelynek használatával az ügyfelek elektronikus úton is teljesíthetik a közigazgatási intézményekkel szemben fennálló fizetési kötelezettségeiket.

A szolgáltatás eléréséhez látogassunk el a magyarorszag.hu oldalra és keressünk rá a „gépjármű ügyintézés” ügytípusra. Az azonosítás után a „jármű forgalomból történő ideiglenes kivonása” menüpontra kattintva az adatok megadása után a fizetéshez érünk, ahol - akár csak bármilyen online vásárlásnál - a bankkártyánkkal (VPOS fizetési mód) tudjuk igénybe venni az elektronikus fizetési szolgáltatást.

Az EFER rendszernek köszönhetően a folyamatok automatizálódnak, kevesebb ügyintézői, manuális munkavégzésre van szükség az egyes szakrendszeri szolgáltatások során. Az EFER az ügyet intéző állampolgár számára észrevétlenül, a háttérből támogatja a fizetést, valamint jelentős segítséget nyújt az elszámolás során is. 

Az EFER egy olyan elektronikus közigazgatási szolgáltatás, amely személyre szabott megoldásokon keresztül teszi még kényelmesebbé az ügyintézést.

 

A szolgáltatással kapcsolatban bővebb tájékoztatásért keresse a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal munkatársait a[email protected]e-mail címen.

2012-es indulása óta folyamatosan növekszik az EFER-en keresztül bonyolított tranzakciók száma az igénybe vevő szervezetek számával együtt, ezért is volt fontos a rendszer továbbfejlesztése, amely a „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” (KÖFOP-1.0.0 – VEKOP –15 – 2016- 00027) elnevezésű projektben valósult meg. A projektben rendelkezésre álló 1,19 milliárd forintnyi forrást az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében.

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósította meg a konzorciumvezető a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., és a projektben résztvevő konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.