BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

A magyar vállalkozások negyede késve jut a pénzéhez (X)

Előfordult már önnel, hogy vállalkozóként hetekig, sőt akár hónapokig hiába várt a pénzére? Nincs ezzel egyedül.
Kép: PR cikk kép Fotó: Shutterstock

A Számlázz.hu friss és reprezentatív kutatása szerint a vállalkozók többségével (53 százalék) már megesett, hogy partnere nem fizetett a teljesítési határidőn belül. A vállalkozók 29 százaléka esetében ez csak néha fordul elő, 16 százalék számára viszont a mindennapok része, hogy tartoznak neki.

PR cikk kép
Fotó: Shutterstock

Mikor illik reklamálni?

A követeléskezelés egy olyan téma, amellyel a legtöbb vállalkozónak, vállalkozásnak – legyen az egyéni vállalkozás vagy százakat foglalkoztató nagyobb cég – idővel szembesülnie kell. A tartozások miatt problémák lehetnek a cash flow-val, amely aztán a tervezésre, a növekedésre, sőt a mindennapi működésre is hatással lehet: késnek a fizetések, elmaradnak a fejlesztések.  

Ráadásul a tartozás kényes kérdés. Mikor érdemes, mikor „illik” reklamálni? A felmérés szerint a vállalkozók 66 százaléka a fizetési határidő lejárta után azonnal vagy pár napon belül reklamál. Huszonegy százalékuk azonban csak néhány héttel később jelzi a hiányosságot, 8 százalék viszont egyáltalán nem szól a tartozó félnek. Magyarországon évente közel félmillió követeléskezelési ügy jut el jogi szakaszba.

Fizetési felszólítástól a végrehajtásig

A Számlázz.hu Magyarország egyik vezető fintech vállalataként közel 700 ezer vállalkozót mondhat ügyfelének, és az ő problémáikra, pénzügyi adminisztrációs kihívásaikra kíván megoldásokat kínálni. Az egyik ilyen eszköz a most bemutatott digitális követeléskezelés.  

„A Számlázz.hu-nál azért dolgozunk, hogy időt és pénzt spóroljunk a vállalkozóknak. Egyértelmű, hogy a késedelmes fizetés a vállalkozások komoly hányadát állítja nehézségek elé. A Payee csapatával kifejlesztettünk egy új szolgáltatást, a digitális követeléskezelést, amely több lépcsőben, jogi segítséget is nyújtva kezdeményezi a lejárt követelések kifizetését” – mondta el Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője.

„Ha segítünk a számla kiállításában, akkor segítsünk abban is, hogy az ügyfeleink a számlájuk ellenértékét megkapják. Az új szolgáltatás a fizetési felszólítástól szükség esetén a végrehajtásig kíséri el a vállalkozókat” – nyilatkozta Ángyán Balázs.

Október elsején módosult a fizetési meghagyásos eljárásról szóló törvény. Az új szabályozás kimondottan az elektronikus ügyintézés felé tereli a feleket, és kedvez azoknak, akik mielőbb szeretnék megnyugtató módon lezárni ügyeiket. A fizetési meghagyás például 15 napon belül jogerőre emelkedik, ha nem vitatják a jogosságát. Az új cégkapus értesítési rendszer a kézbesítést is leegyszerűsíti.  

A folyamat egyetlen gombnyomással útjára indítható. Ennek első lépcsője egy udvarias fizetési felszólítás, majd az ügyvédi levél, végül pedig a fizetési meghagyás, illetve annak végrehajtása következik. Az ügyfélnek egyetlen percet sem kell ügyvédi irodában töltenie. Az idén 18 éves Számlázz.hu minden ügyfele hozzáférhet az új szolgáltatáshoz, amely alapjaiban változtathatja meg a követeléskezelés intézését Magyarországon. A Számlázz.hu célja, hogy ügyfelei időt és energiát takarítsanak meg, miközben nyugodtak lehetnek, mert pénzügyi adminisztrációjuk jó kezekben van.

Ha bővebben olvasna a Számlázz.hu követeléskezelés szolgáltatásáról, azt a linkre kattintva megteheti.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.