BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

Ígéretes élelmiszeripari innovációkat láthatott a Coop Rally mezőnye (X)

Idén Nyugat-Magyarországon járt a Coop Rally mezőnye, meglátogatva a hazai élelmiszer-előállítás és -forgalmazás meghatározó szereplőit, egyben eleget téve a Rally céljának: a hazai termékek népszerűsítésének.
Kép: PR cikk kép Fotó: COOP

Több mint hetven vállalkozás vett részt az idei Coop Rallyn, amelyen a két nap alatt a közel 300 résztvevőnek nyolc állomáson mutatták be a hazai élelmiszer-vertikum legfontosabb szereplői, hol tartanak most, milyen fejlesztéseket zártak le az elmúlt években, illetve milyen beruházásokat terveznek. A szakmai program öt nyugat-magyarországi vármegyében (Fejér, Komárom-Esztergom, Somogy, Vas, Veszprém), illetve Budapesten zajlott, hat élelmiszeripari gyártó cég és két Coop-tagvállalat érintésével. A Rally jelentőségét jól mutatja, hogy a résztvevők a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót fednek le.

PR cikk kép
Fotó: COOP

A Rallyn meglátogatott vállalkozásoknál tapasztaltak alapján megállapítható – ahogyan azt az esemény fővédnöke, Nagy István agrárminiszter is elmondta – hogy

a hazai termékek jelentik a fogyasztók számára a biztonságot, hiszen azok jó minőségben és biztonságosan juthatnak az asztalukra.

A miniszter háláját fejezte ki a Coop üzletláncnak, amiért üzleteikben 85 százalék feletti a hazai termékek aránya.

Az utóbbi időszakban a mezőgazdaságot, az élelmiszergyártókat és a kiskereskedelmi vállalkozásokat rendkívül sok kihívás érte, és a nehéz helyzetből a Coop és a beszállító élelmiszeripari gyártó cégek, valamint a termelők összefogása jelenti a kiutat – jelentette ki Pekó László, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Köszönetet mondott a kormánynak a Magyar Falu Programért. amelynek keretében cégcsoport kistelepülési üzletfejlesztéseihez az ötmilliárd forintos saját erő mellé hétmilliárd forintos állami támogatásit is igénybe vehetett.

Törley: pezsgőt a jégre!

Az idei Coop Rally induló állomása Budafokon, az 1882-ben alapított Törley Pezsgőpincészetnél volt.

A Törleynél az innováció az örökség része, pincészetünkben mindig a legmodernebb technológiákat alkalmazva készítjük pezsgőinket, és őrizzük a tradíciókat is

– mondta Müller Kornél, a Törley Pezsgőpincészet Kft. ügyvezető igazgatója. A Törley itthon piacvezető pezsgőmárka, de figyelik a nemzetközi trendeket, és ha érdekes, követendő példát látnak, igyekeznek azt a hazai piacon is meghonosítani. Erre példa 2023 újdonsága, a Törley ICE, a jégre töltött pezsgő, amely szinte kifordította a sarkából a globális piacot. A néhány éve még elképzelhetetlennek tartott trend térhódítására reagálva a Törley Magyarországon elsőként jelent meg Törley Ice néven olyan itallal, amely az új irányvonal igényeire reagál. A Törley a hazai piac mellett nemzetközileg is sikeres, amit nem csupán a versenyeken elnyert díjak jeleznek, hanem például az is, hogy a Hungaria Grand Cuvée a zömében franciák által lakott Quebec tartományban piacvezető pezsgő.

PR cikk kép
Fotó: COOP

 

Gyermelyi: folyamatos innováció és beruházások

A Coop Rally mezőnyének második állomása a Gyermelyi Zrt. volt. A Gyermelyi mindenki számára ismert, az ország egyik meghatározó, magyar magántulajdonban lévő élelmiszeripari nagyvállalata. A tésztapiacon vezető szerepet tölt be, de tojástermelésben is kiemelkedő, lisztelőállításban pedig a harmadik legjelentősebb piaci szereplő. Ehhez 8100 hektáron folyó növénytermesztésük, három korszerű tojófarmjuk, és az idén év elején átadott üzemmel együtt már három malmuk biztosítja a hátteret. Mint Tóth Béla, a Gyermelyi Zrt, igazgatóságának elnöke elmondta,

vállalatcsoportjuk sikerének alapja az innováció és az, hogy a megtermelt eredmény nagy részét az alkalmazott technológia és a minőségirányítási rendszer állandó fejlesztésére fordítja.

A cégcsoport az elmúlt öt évben több mint 22 milliárd forintot fordított beruházásokra, ebből pedig csak tavaly 6,6 milliárd forintot szánt fejlesztésekre.

Sága: otthon a Master Goodnál

A Rally harmadik állomása a 2020 óta a Master Good családi cégcsoporthoz tartozó sárvári Sága Foods Zrt.-nél volt, amelynek életében az innováció és a beruházások folyamatosan jelen vannak. Mint Bárány László, a Master Good résztulajdonosa, a Sága vezérigazgatója elmondta:

a cégcsoport mögött álló teljes vertikális integráció és a magas színvonalú szakmai a Ságában is biztosíték arra, hogy GMO-mentes csirkealapanyagok felhasználásával megbízható és minőségi termékeket állítsanak elő.

Jól látszik ez olyan márkáik sikerén, mint a Füstli – amely már 25 éves lett – vagy a már a negyedszázadnál is hosszabb ideje velünk lévő Selyemsonka vagy a 2–8 éves gyermekek ízprofiljára fejlesztett Fini Mini termékek. A cégcsoport innovatív képességeit jól jelzi, hogy 2022-től már vegán termékeket is kínálnak.

Sole-Mizo: csokiforradalom Marcaliban

Az első nap utolsó helyszíne a Sole-Mizo Zrt. Marcaliban működő tejfeldolgozója volt. A Bonafarm Csoporthoz tartozó Sole-Mizo Zrt. Magyarország piacvezető tejipari vállalata, éves szinten 400 millió liter tejet dolgoz fel. Szegeden, Bácsbokodon, Csornán és Marcaliban működnek üzemeik, ahol mintegy 1300 munkavállalót foglalkoztatnak – mondta el Szentesi Sándor, a Sole-Mizo Zrt. kereskedelmi igazgatója.

A Coop Rally állomásán, Marcaliban gyártják a népszerű túródesszertet, a Mizo Túró Rudit, amelyből évente több mint 3000 tonna készül.

Tavaly óta egy 300 millió forintos beruházás eredményeként a bevonómassza helyett valódi tej- és étcsokoládéval készülnek ezek a termékek, amit a Sole-Mizónál csak „csokiforradalomként” emlegetnek.

PR cikk kép
Fotó: COOP

 

Alföldi Tej: új termékek a kerek évfordulóra

A Rally második napjának első állomása a hazai tejipar másik meghatározó szereplője, az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári üzeme volt. Az idén 20. születésnapját ünneplő cég éves szinten közel 270 millió liter tejet dolgoz fel, és mintegy 130-féle terméket készít, debreceni üzemével együtt pedig több mint 700 embert foglalkoztat.

Ez a kerek évforduló egy jó alkalom, hogy valami újat alkossunk

– mondta Hang Csaba, az Alföldi Tej értékesítési igazgatója, aki bemutatta a Pure Milk termékcsaládot, amelyik az egészségtudatos és minőségi táplálkozás alapelveinek megfelelő termékekkel jelenik meg a piacon: a klasszikus alapcsalád, csökkentett cukortartalommal és hozzáadott édesítőszer nélkül érhető el, míg a Pure Milk+ termékek egyedülállóak a hazai piacon, hiszen 10 ezer milligramm kollagént tartalmaznak. Az igazgató bemutatta a gyermekeknek szánt Mesés termékeket is, amelyeket vitaminokkal és ásványi anyagokkal kínálnak.

CO-OP Star: méltó környezet a helyi termékeknek

A Rally következő állomása a jászberényi központú CO-OP Star Zrt. várpalotai Coop Szuper Plusz üzleténél volt. A CO-OP Star Zrt. 1999. január 29-én alakult a Dél-Pest Megyei, az Északpesti és a Jászsági Áfész integrációjából, mára pedig 18 korábbi önálló cég üzlethálózatát egyesíti. Jelenleg 117 boltot üzemeltetnek 90 településen, köztük Budapest öt kerületében is, és közel 1100 embernek adnak munkát. A várpalotai szupermarket 2011 óta a CO-OP Star Zrt. tulajdona, és azóta a társaság egyik legnagyobb forgalmú üzlete lett a Dunántúli régióban. Az üzletet 2017-ben felújították, tavaly pedig a Szuper Plusz kategóriába került. Az utóbbi a Coop kereskedelmi csoport tavaly elindított prémium-üzletkategóriája, amelyet egyebek mellett a kiemelkedő választék, a digitalizáció, a hatékony energiagazdálkodás és a modern vásárlói élmény biztosítása jellemez. Ahogyan dr. Rédei István, a CO-OP Star Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, fontos, hogy

a Coop Szuper Plusz boltkategória lehetőséget ad sok kis és közepes vállalkozás termékeinek a fogyasztók szélesebb körével történő megismertetésére.

Ilyen lokálisan kedvelt termékek például helyi termelők által előállított mézek, tészták, húskészítmények és savanyúságok, amelyek a várpalotai üzletben is megtalálhatók.

PR cikk kép
Fotó: COOP

 

Mecsek Füszért: nagy lépés a logisztikában

Várpalotáról Veszprémbe autózott a Rally mezőnye, ahol a Mecsek Füszért Zrt. új logisztikai központjának avatásán vettek részt. A 3,45 milliárd forint értékű beruházásból – ahogyan azt Nagy István agrárminiszter elmondta – 765 millió forintot pályázati úton, vissza nem térítendő állami támogatásként nyertek el. A több mint 8500 négyzetméter hasznos alapterületű raktár teljes energiaszükségletének negyedét megújuló energia biztosítja.

A Mecsek Füszért a legnehezebb időszakokban is a növekedés és fejlődés stratégiáját választotta

– emelte ki beszédében Nagy Lajosné, a társaság vezérigazgatója. Megemlítette, hogy míg korábban főként a nagykereskedelemre épült a tevékenységük, addig ma már a kiskereskedelem teszi ki forgalmuk jelentős részét, ennek hatékonyságát pedig nagyban növeli a korszerű új logisztikai központ.

PR cikk kép
Fotó: COOP

 

POLUS Sütő: hét évtized hagyomány és a jövő ötvözete

A Rally utolsó állomása az ajkai POLUS Sütő Kft. sütőüzeme volt. Ahogyan azt Sallai András, a cég ügyvezetője elmondta:

Az elmúlt öt évben jelentős mértékű technológiai, infrastrukturális és energetikai fejlesztéseket hajtottunk végre.

Korszerű, hatékony eszközökre cserélték termelőberendezéseiket, új kemencéket dagasztógépeket és gépsorokat üzemeltek be, a gyártást pedig részlegesen, illetve egyes lépéseknél teljesen automatizálták. Az épület tetőfelületére 450 négyzetméter napelemeket telepítettek, csökkentve a villamos energia felhasználást. Megújult a liszttárolási rendszerük is, emellett az országban szinte egyedülálló módon keverőüzemet létesítettek, ezzel is csökkentve a sütőipari keverékek beszerzésének költségét. Tavaly január óta a Lipóti cégcsoport részeként működnek, értékesítésükben pedig továbbra is kiemelkedő helyet foglal el a Coop-hálózat.

Felelősség egymás iránt

A Coop Csoport életében rendkívül fontos szerepet játszik a társadalmi felelősségvállalás. Ennek leglátványosabb eleme a Coop Rally, amely jelzi a cégcsoport elkötelezettség az itthon gyártott termékek és a hazai termelők iránt. Hasonló a mozgatórugója a Magyar Olimpiai Bizottság támogatásának, amelynél a nemzeti és közösségi tudat erősítésének célját is szem előtt tartják. Ezenfelül tavaly stratégiai megállapodást kötöttek a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel, az élelmiszergazdaság támogatása és a szakember-utánpótlás biztosítása érdekében. Működtetik a Coop Segély Alapítványt, amelyen keresztül az önhibájukon kívül hátrányos helyzetbe kerülteket segítik, valamint a Bartolák Mihály Alapítványt, amely munkatársaik rászoruló gyermekeinek tanulmányi támogatása szolgál.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.