A vállalatépítési szakértő szerint sok tulajdonos cégvezető azért találja magát a kiégés szélén, mert nem tudják, hogyan szervezzék át cégüket úgy, hogy az ne legyen folyamatosan rájuk utalva. „Gyakori probléma, hogy a tulajdonosok nem tudják megfogalmazni, hová szeretnének eljutni a cégükkel, így a munkatársak sem értik a konkrét célokat” – mondja Krausz Zoltán, hozzátéve, hogy ez az állapot nemcsak a vezető, de az egész vállalat számára káros, hiszen célok hiányában a szervezet elveszítheti a lendületét.
A tudatos vállalatépítés azonban konkrét lehetőséget nyújt arra, hogy a vezetők kiszabaduljanak a napi operatív feladatok fogságából. „Sokszor előfordul, hogy bár egy cégnek vannak szervezeti egység vezetői, a tulajdonos mégis maga végzi a munka nagy részét. Nem bíznak abban, hogy mások is képesek ugyanazt az eredményt elérni, pedig ez nemcsak a cég, hanem a magánéletük, az egészségük rovására is mehet” – tette hozzá Krausz Zoltán vállalatépítési szakértő. Gyakran tapasztalja, hogy egyes vezetők látnak tragikus példákat más cégeknél, ahol a stresszes munka tönkretette a vezető egészségét vagy családi életét, de nem tudják, hogyan kerülhetik el ezt a sorsot.
A vállalatépítési szakértő módszerének eredményeként a vállalat működése strukturáltan, jól szervezetten zajlik, a vezető pedig a cég fejlődésére koncentrálhat a mindennapi feladatok helyett. „A vállalatépítés olyan, mint a hegymászás” – fogalmaz Krausz Zoltán. „Lehet segítséggel feljutni a csúcsra, vagy egyedül is elindulni, de akárhogy is, a végeredmény az lesz, hogy büszkék lehetünk a megtett útra és a célba érésre is. A módszeremmel már az első nap érezhető a változás, hiszen ilyenkor a szervezeti struktúrákat és felelősségi köröket felülvizsgáljuk, majd helyre tesszük ezeket. Így akár 8-10 helyett 2 év alatt járhatják be az utat, akik ezt egy kipróbált struktúrában viszik végig”
A szakember szerint a kulcs a szakértelem és a külső szem kombinációjában rejlik. „Sokan nem látják belülről, hogy miért nem halad megfelelően a cégük. Az objektív, külső szemlélet segít rámutatni a problémákra, és olyan stratégiákat kialakítani, amelyek hosszú távon működőképesek.” A vállalatépítés és az önjáró vállalat létrehozása mindemellett még anyagi haszonnal is járhat. Krausz Zoltán több mint száz céggel dolgozott már együtt, és számos esetben a vállalatok árbevétele kétszeresére vagy akár háromszorosára nőtt mindössze 2-3 év alatt.
Krausz Zoltán könyve, Az önjáró vállalat 6 pillére, számos vállalkozás fejlesztésének történetét és a módszertanát osztja meg, amelyek hazai és nemzetközi tapasztalatokon egyaránt alapulnak, de kifejezetten a magyar vállalkozói szférára lettek szabva. A kötetben szereplő vállalkozások értékes példák lehetnek a cégvezetők számára, akik szeretnének kiszabadulni a napi operatív feladatokból, és stratégiai szemlélettel építeni vállalatukat. „A könyv mellé egyedülálló módon munkafüzet is készült, amely lehetővé teszi, hogy akár külső segítség nélkül is elinduljanak a cégvezetők ezen az úton. Aki pedig mélyebb tudást szeretne, részt vehet a vállalatépítési mesterkurzusomon is” – tette hozzá Krausz Zoltán vállalatépítési szakértő.
A könyv arra is kitér, hogy a vállalatépítés nemcsak a hatékonyság növelését szolgálja, hanem személyes fejlődést is jelent a vezetők számára. „Két dolgot azonban nem tudok hozzátenni a folyamatokhoz: a tulajdonosi szándékot és saját piacuk mély ismeretét” – fogalmaz a szakértő, aki hisz abban, hogy utóbbi vonatkozásában az adott piacon 10-20 éve tevékenykedő, “mindent látott” cégtulajdonosok a szükséges tudás leghitelesebb forrásai..
Krausz Zoltán Az önjáró vállalat 6 pillére című könyvének bemutatójára 2024. október 16-án, a MOM Kulturális Központban kerül sor. A könyv megvásárlásával és a bemutatón való részvétellel nemcsak egy útmutatót kapnak a vállalkozók, hanem inspirációt is meríthetnek a jelen lévő sikeres üzletemberektől, köztük Tibor Dávidtól a Masterplast Nyrt. igazgatótanácsának elnökétől, Szekeres Viktortól, a Gloster Nyrt. alapítójától és igazgatósági elnökétől, valamint Boross Dávidtól, az Oázis Kertészet Kft. tulajdonosától.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.