Mindig is kiemelt régió volt a Balaton környéke, de a trend egyértelműen tovább erősödött az elmúlt időszakban a pandémiának és a fejlesztéseknek köszönhetően – foglalta össze a Duna House marketing- és pr-vezetője. De nem csak a balatoni régió mutat figyelemre méltó teljesítményt.
A Duna-kanyar és a Velencei-tó partja is fellendülőben van. Benedikt Károly szerint mindkét térség gyakorlatilag agglomerációnak is mondható, és a városból kiköltözők tömege és a nyaralók közül válogatók is generálnak keresletet ezekben a térségekben.
Benedikt Károly szerint igen erős áremelkedés jellemzi a nyaralópiac egészét, talán pont a Velencei-tónál lehet a legmeredekebb árgörbét felrajzolni, persze ebben a balatoninál alacsonyabb bázisárak is szerepet játszanak.
Tévhit, hogy a nagy, országos irodákkal szemben bármilyen előnyben lennének a kis, helyi magáningatlanosok. A közvélemény számtalan esetben a helyi gurukhoz valamiféle többletértéket kapcsol – összefüggésben az autentikusságukkal. Benedikt Károly ezzel szemben úgy látja, a nyaralók keresése sokszor több száz kilométer távolságban indul el, és egy országos lefedettségű hálózat számára megkerülhetetlen az üdülőövezetekben való minőségi jelenlét. Tudni lehet, hogy a Duna House számaihoz a nyaralóövezetekben lévő irodáik egyre nagyobb mértékben járulnak hozzá, így tehát a cégnek sikerül meglovagolnia a felfokozott üdülővásárlási kedvet a pr-vezető szerint.
Lélektanilag sok település elérte méretei határát, számtalan esetben a helyiek nem akarják, hogy tovább nőjön a falujuk, pedig még mindig van lehetőség a vízpart közelében a beruházók számára, továbbra is számtalan régi üdülő helyén lehetne új társasházakat, luxusapartmanokat, lakóparkokat építeni.
Ugyanakkor a kínálat robbanásszerű növekedése nem várható, inkább a lassabb átalakulás jellemezheti a piacot,
az árak a mostanitól átlagosan 10 százalékkal emelkedhetnek,
ami – ha az elmúlt két év nagyjából 20 százalékos drágulását is hozzászámítjuk – már egy nagyon nagy mértékű átárazódást ad ki. Benedikt Károly szerint ez az adat hűen tükrözi a Balaton egyre növekvő népszerűségét, és az elkövetkező időszakban változatlanul keresleti piac várható, ami szintén fűti az áremelési törekvéseket.
Inkább a licitek, mintsem az alkuk jellemzik az utóbbi években az üdülőövezetek ingatlanpiacát, a trend jutalékbevételekben, forgalomban, értékesítési darabszámban igen jót tesz a társaság eredményének, tehát elengedhetetlen a minőségi jelenlét
– mondta Benedikt Károly.
Ma már jóval többen keresnek luxusapartmanokat, mintsem önálló házakat, egyre több ilyen beruházás lépi át az egymilliós négyzetméterárat, Benedikt Károly szerint a cégnél továbbra sem feltétlenül gondolkodnak az ingatlanfejlesztésben. Sokkal inkább az értékesítés, tanácsadás a területük, illetve egy új szinergiát jelent, hogy akik a DH segítségét kérik nyaralóvásárláshoz, valószínűleg a cégcsoporttal kötnek hitelszerződést is az ingatlanjuk finanszírozására. Érdekesség, hogy a Duna House ingatlanalapjából is szívesen vásároltak azok, akik a cég segítségével jutottak új otthonukhoz. A marketingvezető hangsúlyozta azt is, hogy a pandémia után is megmarad majd a belföldi üdülőövezetek népszerűsége, felfelé megy a piac, amiből a Duna House minél nagyobb mértékben igyekszik kivenni a részét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.