BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szabadulnak autóiktól a tulajdonosok

Míg az új autót vásárlók átlagosan alig másfél százaléka válik meg járművétől az első egy éven belül, meglepően gyakran adnak túl olyan luxusmárkák kocsijain tulajdonosaik, mint a Mercedes vagy a BMW – állapítja meg az iSeeCars.com tanulmánya.

Az amerikai használtautó-kereső portál 24 millió újautó-adásvételt elemezve arra a következtetésre jutott: 11 típusnál legalább kétszerese az átlagnak az egy éven belüli eladás. A listavezető a BMW 3-as, utána az 5-ös sorozat, majd a Mercedes C osztály következik; ezeket az átlagosnál négyszer gyakrabban adják tovább.

Az adatok mögött a nagy gyártók marketingstratégiája áll. A vállalatok ugyanis arra ösztönzik a kereskedőket, hogy új kocsikat vásároljanak a szervizekbe csereautónak, mert az ügyfelek az élmény hatására nagyobb eséllyel maradnak meg a márkánál. A cserejárműveket épp ezért hamar értékesítik a használtautó-piacon.

Máskor a márkanév túlzott elvárásokat kelt a vásárlókban. A vevők hamar rájönnek, az olcsóbb modellek mégsem kínálják az elvárt szintű luxust. Esetenként minőségi kifogások miatt szabadulnak meg hamar a kocsiktól. Legtöbbször kiderül, a vevő nem tudott megbarátkozni az utastér elektronikai vezérlőrendszerével.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.