BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karácsonyi tempóra váltanak a láncok

Éves forgalmuk harmadát realizálhatják a negyedik negyedévben az áruházláncok, a karácsonyi rohamra készülve pedig a diákmunkaerő éppúgy megoldás lehet, mint önkiszolgáló kasszák telepítése.

A magyarországi élelmiszer-kiskereskedő bolthálózatok az éves árbevételük 27–35 százalékát az október–decemberi időszakban érik el, ilyenkor a non-food termékek iránti kereslet is megugrik – derült ki a Világgazdaság körképéből.

A Tesco sajtóosztályán arról számoltak be, hogy az egész éves értékesítés csaknem harmadát adja ez az időszak,

a figurás édességek, alapvető élelmiszerek, karácsonyi pékáruk, játékok, ruhák, szépségápolási cikkek és alkoholos termékek forgalma nő meg a legjobban.

A SPAR az éves eladások 27 százalékát várja a negyedik negyedévtől, Maczelka Márk kommuniká­ciós vezető kiemelte, hogy ilyenkor nagy népszerűségnek örvendenek a sütéssel és asztalterítéssel kapcsolatos áruk, a márkás italok és a háztartási kisgépek is, például a kávéfőző vagy a robotgép. Emellett

várhatóan továbbra is slágertermékek lesznek a játékkonzolok és a tévékészülékek.

Az ünnepekre jellemző választék náluk a 41. héttől érhető el.

A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila jelezte: a forgalom megoszlása az elhelyezkedéstől és az alapterülettől is függ, de az éves árbevétel hozzávetőleg 30-35 százalékát hozza az október–decemberi időszak. Kiemelte, hogy az éppen aktuális szezontermékek mellett az ünnepekhez közeledve lényegében minden árukörben megnő az értékesítési volumen.

Fotó: M. Schmidt János

Érdeklődésünkre a Lidl is 30 százalékos negyedik negyedéves értékesítési részarányról nyilatkozott, a tényleges ünnepi időszak a hálózatukban november közepén kezdődik.

Jelentős mértékben nő a sütéshez és főzéshez szükséges alapvető hozzávalók, valamint a karácsonyi dekorációk és ajándékok forgalma, a karácsony előtti héten pedig megélénkül a friss húsok – a pulyka, kacsa, liba, nyúl, mangalica, bárány – és a friss halak iránti kereslet.

Az Auchan kommunikációs menedzsere, Adorján Abigél azt hangsúlyozta: a negyedik negyedévben a havi átlagos forgalom akár a korábbiak harmadával is megugorhat,

ilyenkor nemcsak a gourmet élelmiszereket és a játékokat keresik többen, hanem a fűtési szezon termékeit és a téli autóápolási eszközöket is.

Érdekesség, hogy az Aldinál a karácsonyi finomságok egy része már szeptember közepe óta elérhető.

Gyakran bosszankodnak ebben az időszakban a vásárlók a kígyózó sorok miatt, a zavartalan kiszolgálás érdekében a Tescónál folyamatos a toborzás és a munkaerő-felvétel. A hipermarketnél nyomatékosították: az úgynevezett fixen fix rögzített részmunkaidős foglalkoztatás bevezetésével lehetőséget teremtettek például kisgyermekes szülőknek, nyugdíjasoknak és másodállást vállalóknak, hogy rugalmas feltételek mellett, akár heti öt órában vagy csak hétvégén vállalhassanak munkát.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.