A jövő év elejétől csökkentik az áruházláncok az ESL (hosszabban eltartható) és az UHT (ultrapasztőrözött) tejek árát, mivel azok forgalmi adója az elfogadott jogszabály szerint január 1-jétől 18 százalékról 5 százalékra esik – derül ki az MTI összefoglalójából.
A Tesco-Global Áruházak Zrt., a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., a CBA, a Lidl Magyarország, az Auchan és az Aldi Magyarország is azt jelezte, hogy
a törvényi előírásokkal összhangban az áfacsökkentés egészét átadja a fogyasztóknak.
A Tesco a friss tejet 100 százalékban magyarországi forrásból szerzi be, és az előző évekhez hasonlóan igyekszik az import UHT tejek arányát csökkenteni. A SPAR már most is csak hazai UHT tejet forgalmaz. A Lidl azt tette közzé, hogy a törvény életbelépése után a tejek többségénél az adóváltozás mértékénél is nagyobb arányban csökkenti a fogyasztói árait, a belpiacon legnagyobb mennyiségben eladott, 1,5 százalékos UHT tejek esetében például 15 százalékkal.
A társaság az elmúlt évben csaknem 80 millió liter magyar tejet vett át a termelőktől, a tej 10 százalékát exportálta.
A korábbi évek gyakorlatát követve az Aldi is nagyobb árelőnyt ad majd tovább a vásárolóinak, mint amekkora az áfacsökkentésből eredne. A csökkentés legalább 13 százalékos lesz, de a pontos árakról később várható tájékoztatás. Az Aldi az UHT és az ESL tejek forgalmának növekedésére számít, mert ezek már nem drágábbak az eddig is 5 százalékos áfakulcs alá eső friss tejeknél.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.