A játékpiac legnagyobb forgalmát adó időszaka hagyományosan a karácsonyt megelőző hónapokra esik.
Kereskedelmi szempontból a december a legerősebb, ilyenkor értékben magasabb, és mennyiségre több játék kerül a szülők kosarába. Tavaly minden ötödik termék – összesen 1,25 millió darab – ekkor talált gazdára
– avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
A cég 2018. november közepén készített felmérése szerint a szülők egyharmada 2, szintén egyharmada 3 különböző ajándékot is választ karácsonyra, háromból egy 5-10 000 forintot, többségük (57 százalék) viszont 10 000 forint felett költ egy gyermek esetén.
A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók fele novemberben kezdi el az ajándékok beszerzését, azonban a legtöbb vásárlás a karácsony előtti 3-4 héten realizálódik.
Az első adventi hétvégén 6 százalékkal, a másodikon 3 százalékkal nőtt az áruházi forgalmunk 2017-hez képest. Az ünnephez közeledve kisebb emelkedésre számítunk, ezért idén december 22-ére várjuk az áruházi forgalom tetőpontját. Az online értékesítés a második hétvégén indult be igazán, ekkor két nap alatt háromszoros forgalmat generáltunk a tavalyi évhez képest
– tette hozzá a marketingvezető.
A gyermekjátékok piacának legforgalmasabb időszakában is fokozott figyelmet kell fordítaniuk a szülőknek a megvásárolni kívánt ajándék minőségére. A legnagyobb segítséget a CE (Conformité Européenne) jelölés nyújtja, mely azt jelenti, hogy a játék megfelel a rá vonatkozó előírásoknak, és szabadon forgalmazható az Európai Gazdasági Térség belső piacán.
A gyártó és forgalmazó felelőssége mellett a szülői tudatosság is nélkülözhetetlen játékvásárlásnál, hiszen a játék csak akkor lesz igazán jó, ha mindenekelőtt biztonságos, és örömöt okoz a gyermeknek
– mondta el Gyaraki Dávid. Az idei karácsony slágertermékei egyébként a társas- és kreatív játékok, a Lego, a kisautók és a játékbabák lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.