BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alább hagyott a vevők lelkesedése, kevesebb okostelefon fogyott

Megtorpant a tavalyi negyedik negyedévben az okostelefonok világpiaci értékesítésének növekedése. Emelkedett viszont a kínai gyártók részesedése a két piacvezető, a Samsung és az Apple, illetve az összes többi gyártó kárára – ezt mutatja az amerikai Gartner számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat éves elemzése.

A tavalyi negyedik negyedévben 0,12 százalékkal 408,3 millióra nőtt a világpiaci okostelefon-értékesítés a 2017 negyedik negyedévi 407,8 millióról. A tavalyi teljes éves 1,555 milliárdos értékesítési volumen viszont 1,24 százalékkal haladja meg az előző évi 1,536 milliárdot.

A három legnagyobb kínai okostelefon gyártó vállalat, a Huawei, a Xiaomi és az Oppo tavaly együttesen 5,6 százalékponttal 28,5 százalékra növelte részesedését az okostelefonok világpiacán a 2017-es 22,9 százalékról.

A két piacvezető, a Samsung és az Apple 2,5 százalékpontot veszített részesedéséből, ami így a 2017-es 34,9 százalékról 32,4 százalékra csökkent tavaly. Az összes többi gyártó piaci részesedése pedig 3,2 százalékponttal 42,2 százalékról 39,0 százalékra csökkent.

Fotó: Shutterstock

  • A piacvezető Samsung tavaly az egész évben 295,0 millió okostelefont értékesített az előző évi 321,3 millió után. Piaci részesedése 19,0 százalékra csökkent 20,9 százalékról.
  • A második legnagyobb okostelefon-gyártó, az Apple 13,4 százalékos piaci részesedésre tett szert tavaly 209,0 millió iPhone értékesítésével a 2017-es 214,9 millió után, ami akkor 14,0 százalékos piaci részesedést biztosított számára.
  • A Huawei 202,9 millió okostelefont értékesített tavaly, a 2017-es 150,5 millió után, piaci részesedése 13,0 százalékra emelkedett 9,8 százalékról.
  • A Xiaomi 7,9 százalékra növelte piaci részesedését 5,8 százalékról, ehhez tavaly 122,4 millió készüléket adott el, az egy évvel korábbi 88,9 millió után.
  • Az Oppo a 2017-es 112,1 millió után tavaly 118,8 millió okostelefont vitt piacra, részesedése 7,6 százalékra emelkedett 7,3 százalékról.
  • Az összes többi gyártó eladásai együttesen 607,0 millióra csökkentek 648,8 millióról, piaci részesedésük pedig 39,0 százalékra zsugorodott 72,2 százalékról.
  • Fotó: AFP PHOTO / INDRANIL MUKHERJEE

    A negyedik negyedév vesztesének az Apple bizonyult. Gyorsított viszont a Huawei, valamint az Oppo és ennek köszönhetően a kínai cégek között is változott a sorrend: az Oppo a Xiaomit megelőzve a harmadik helyre tört fel.

    Az Apple eladásai a negyedik negyedévben 11,8 százalékkal, 2016 első negyedéve óta a legnagyobb mértékben estek vissza az előző évihez képest, mig a teljes évben 2,7 százalékkal csökkentek.

    A Huawei a negyedik negyedévben az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal.

    A legnagyobb lendületet az Oppo vette fel a negyedik negyedévben az évben elért korábbi teljesítményéhez képest: a negyedik negyedévben 23,1 százalékkal növelte eladásait, éves teljesítménye pedig 5,9 százalékos növekedés.

    A Xiaomi a negyedik negyedévre elveszítette növekedési lendületét: eladásai 1,2 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest, éves teljesítménye azonban ezzel együtt is 37,6 százalékos növekedés.

    A Samsung tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, a 2018-es negyedik negyedévben pedig 4,4 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.